بررسی انواع متریال برای همجواری با ترمووود

 عکس زیبا از بررسی انواع متریال برای همجواری با ترمووود
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۰۴ دی ۱۴۰۲

اگر به تازگی تصمیم به تغییر کفپوش خانه خود گرفته‌اید یا می‌خواهید بهترین کفپوش را برای ملک جدید خود انتخاب کنید، ترمووود می‌تواند‌ گزینه خوب باشد. ترمووود بیشتر برای عرشه و نمای سایدینگ استفاده می‌شود، اما به دلیل دوام بالا و وزن سبک برای کفپوش نیز کاربرد دارد. اکنون با معرفی متریال ترمووود به بازار می‌توان از این کفپوش برای دفاتر، رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و خانه‌ها استفاده کرد. ترمووود نه تنها استحکام بالایی در برابر خراش و سایش دارد، بلکه مقاومت بالایی در محیط‌های مرطوب خواهد داشت. در این مقاله از وبسایت «مازو پارکت» در مورد انواع متریال مناسب برای همجواری با ترمووود صحبت می‌کنیم.

معرفی متریال ترمووود

ابتدا لازم است در مورد کفپوش ترمووود به اختصار صحبت کنیم. فرآیند آماده سازی ترمووود به این صورت است که حرارت دهی چوب‌ها را در برابر شکستگی، پوسیدگی، رطوبت و حمله آفات مقاوم خواهند کرد؛ اما باید بدانید که شرایط خلاء داخل کوره به جلوگیری از آتش سوزی کمک می‌کند. در هر صورت این نوع چوب بهترین متریال برای کفپوش و پوشش دیوار ساختمان محسوب می‌شود.

ترمووود به طور طبیعی در برابر حشرات، قارچ‌ها، پوسیدگی و سایر انواع پوسیدگی مقاوم است. این متریال قطعا در برابر سایش و پارگی مقاومت بیشتری نسبت به سایر چوب‌های طبیعی دارد. ترمووود با گذراندن فرآیند اصلاح حرارتی به مصالح ساختمانی مدرن تبدیل می‌شود که نقاط ضعف چوب طبیعی را تبدیل به نقاط قوت می‌کند. از مزایای استفاده از چوب ترمووود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· کفپوش ترمووود تعمیر و نگهداری نسبتاً کمی دارد که این موضوع برای منازلی که کودکان و حیوانات خانگی دارند، مزیت خوبی محسوب می‌شود.

· تمیز کردن لکه‌ها از روی ترمووود نیز استرس کمتری دارد. به دلیل مقاومت طبیعی آن در برابر رطوبت، لازم نیست نگران آسیب مایعات باشید.

· خراش‌ها در ترمووود به طور مکرر ایجاد نمی‌شوند، اما در صورت ایجاد می‌تواند‌ تعمیرات کاربردی را بدون تغییر کفپوش اعمال کرد.

· کفپوش‌های ترمووود با توجه به رنگ‌های زیبا و الگوهایی که می‌توانید انتخاب کنید، یک گزینه لوکس محسوب می‌شوند.

نصب ترمووود با زیرسازی فلزی

انواع متریال مناسب برای همجواری با ترمووود در کفپوش

کفپوش ترمووود را می‌توان روی انواع متریال نصب کرد. اگر سطح زیرین از بتن، سرامیک و چوب باشد، امکان نصب وجود دارد. فقط لازم زیرسازی مناسب را برای قرار دادن چوب ترمووود مورد استفاده قرار دهید. پس می‌‌توان از انواع متریال مناسب برای همجواری با ترمووود استفاده کرد. در هر صورت، زیرسازی مناسب جهت نصب چوب‌های ترمووود شامل دو گزینه زیر است:

۱- نصب ترمووود با زیرسازی فلزی

برای شاسی کشی آهنی یا استفاده از پروفیل باید از قوطی 40×40 سبک استفاده کرد. این قوطی‌ها را باید قبل از نصب با روش‌هایی مانند سند بلاست یا رنگ‌های اپوکسی ضد زنگ و رطوبت کرد. شاسی کشی آهنی چوب ترمووود باید به صورت شبکه‌ای با فاصله 50 سانتی‌متر و در جهت عمود بر چوب‌های اصلی به کار گرفته شود. این شبکه باید کاملاً تراز باشد تا هیچ قسمت از کف پستی و بلندی نداشته باشد.

سپس نوبت به نصب چوب‌های مخصوص زیرسازی است. این چوب‌ها در ابعاد 45×45 موجود هستند. البته این امکان را دارید هر ابعادی که تمایل دارید را سفارش دهید. سپس این چوب‌ها را باید با استفاده از پیچ استیل یا گالوانیزه روی پروفیل‌ها نصب کرد. در نهایت، پارکت چوبی ترمووود با استفاده از پیچ مخصوص به چوب زیرین نصب می‌شود.

۲- نصب ترمووود با زیرسازی سیمانی

با بررسی انواع متریال مناسب برای همجواری با ترمووود می‌تواند‌ درک کرد که نصب ترمووود با زیرسازی سیمانی گزینه خوب دیگری است. د راین حالت احتیاج به 4 سانتی‌متر سیمان است که باید به صورت تراز و شاقولی روی سطح زیرین اجرا شود. سیمان باید به صورت سطح کاملاً صاف و لیسه‌ای انجام شود تا کیفیت نصب ترمووود افزایش یابد. با اینکه این روش بیشتر در نما استفاده می‌شود، اما در نصب کفپوش نیز می‌تواند‌ گزینه خوبی باشد.

سیمان می‌تواند‌ زیرسازی مناسب جهت نصب چوب‌های ترمووود باشد. نصب ترمووود با زیرسازی سیمانی برای فضاهای مرطوب توصیه می‌شود، زیرا نسبت به شاسی کشی فلزی در برابر رطوبت مقاومت بالاتری دارد. فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام که مستعد رطوبت هستند، بهترین محیط‌ها برای زیرسازی سیمانی محسوب می‌شوند. همچنین باید شیب بندی برای زهکشی مناسب در این روش نصب را به درستی اجرا کرد. امکان نصب ترمووود با چسب پارکت نیز بسته به نظر نصاب امکان پذیر است.

انواع متریال مناسب برای همجواری با ترمووود در نما

انواع متریال مناسب برای همجواری با ترمووود در نما

نوع متریال که می‌توان در کنار ترمووود استفاده کرد باید حالت طبیعی نما را حفظ کند. هنگام ترکیب مواد با چوب ترمووود در نمای ساختمان، مهم است که عواملی مانند زیبایی شناسی، دوام، خواص عایق و الزامات نگهداری را در نظر بگیرید. استفاده از سنگ تراورتن می‌تواند‌ گزینه خوبی برای همجواری ترمووود باشد. همچنین ترکیب چوب ترمووود با آجر می‌تواند تضاد بصری جذابی بین گرمای چوب و استحکام آجر ایجاد کند. این ترکیب اغلب در طرح‌های مدرن و سنتی استفاده می‌شود.

کلام آخر

متریال مناسب برای همجواری با ترمووود بسته به نوع کاربرد ترمووود متفاوت خواهد بود. کفپوش ترمووود را می‌توان روی هر متریال زیرین از جمله بتنی، چوبی و سرامیک نصب کرد. اگر هم ترمووود برای نما استفاده شود، این امکان وجود دارند که مواد طبیعی مانند سنگ و آجر برای همجواری بهره برد. زیرسازی مناسب جهت نصب چوب‌های ترمووود باید بسته به نظر متخصصان انتخاب شود. به هر روی، نصب ترمووود برای کفپوش و نما با زیرسازی فلزی و سیمانی همراه است. برای انجام خدمات نصب ترمووود و خرید لوازم جانبی پارکت با مشاوران ما در مازو پارکت تماس بگیرید.

سوالات متداول

چوب ترمووود چیست؟

چوب‌های خام را برای مدت معینی در کوره‌هایی با دمای بین 180 تا 220 درجه سانتیگراد و با فشار زیاد قرار می‌دهند تا ویژگی‌های بهبود پیدا کند. از طریق فرآیند حرارت دهی، چوب ترمووود ساخته می‌شود.

انواع متریال مناسب برای همجواری با ترمووود چیست؟

استفاده از مصالح طبیعی مانند آجر و سنگ برای ترکیب با ترمووود توصیه می‌شود، زیرا زیبایی و کیفیت نما را بهبود می‌بخشند.


  • ترمووود
  • مازو پارکت
  • پارکت