کفپوش چوبی و بالکن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 عکس زیبا از کفپوش چوبی و بالکن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۱۲ بهمن ۱۴۰۲

کفپوش چوبی تراس و بالکن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه با توجه به افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت دیگر از خانه‌های حیاط دار خبری نیست. اکثریت افراد در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند. آپارتمان‌ها معمولاً از فضایی به نام تراس یا بالکن برخوردار هستند. معمولاً افراد برای این که بتوانند از محیط آپارتمان به خوبی استفاده کنند، فضای تراس خود را به شکل‌های مختلفی تزیین می‌کنند. برای این کار می‌توان از وسایل و ابزار‌های مختلفی استفاده کرد. چمن مصنوعی، پارکت‌های مختلف و یا حتی استفاده از موکت راهکار‌های مختلفی برای زیبا‌سازی فضای بالکن هستند. امروزه کفپوش‌های چوبی مخصوص بالکن تولید شده‌اند که بسیار مورد پسند افراد به خصوص خانم‌ها قرار گرفته‌اند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد این کفپوش‌ها و انواع مختلف آن‌ها و همچنین مزایا و معایب کفپوش چوبی تراس با شما صحبت کنیم. چنانچه به فکر تغییر چیدمان و تزیین بالکن خانه خود هستید، خواندن این مطلب می‌تواند در انتخاب وسایل برای دکوراسیون تراس به شما کمک زیادی کند. پس تا پایان همراه ما باشید.

کفپوش بالکن چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از ابزار‌ها و وسایلی که می‌توان برای زیباسازی و طراحی فضای بالکن یا تراس خانه از آن استفاده کرد، کفپوش تراس است. از این ابزار برای پوشاندن و زیباسازی سطوحی مانند کف بالکن و یا حیاط‌ها استفاده می‌کنند. کفپوش‌ها انواع مختلفی داشته و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شوند.

کفپوش تراس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

با توجه به کاربردی که کفپوش‌ در محیط تراس و یا بالکن دارند، باید ویژگی‌های خاصی نیز داشته باشند. اولین و مهمترین ویژگی کفپوش چوبی تراس، مقاومت و طول عمر آن است. همانطور که می‌دانید اکثر بالکن‌ها به صورت روباز طراحی می‌شوند. بنابراین پارکت چوبی تراس باید در برابر گرما و سرما، تابش نور خورشید، برف و باران مقاومت زیادی داشته باشد. ویژگی دیگری که اهمیت ویژه‌ای برای خانم‌ها دارد، قابلیت شستشوی آن است. از طرفی ممکن است برخی افراد از محیط تراس خود برای آشپزی کردن استفاده کنند. بنابراین قابلیت شستشوی آسان این ابزار، ویژگی بسیار مهمی است. نصب آسان و مقاومت در برابر وزن سنگین افراد و یا وسایلی که بر روی آن قرار داده خواهد شد نیز از دیگر ویژگی‌های مهم کفپوش تراس است.

انواع کفپوش بالکن

کفپوش‌ها به عنوان یکی از ابزار‌های ساختمانی از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شوند و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنند. کفپوش‌ها انواع مختلفی داشته که هر کدام از آن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و با توجه به ابعاد محل مورد نظر شما ساخته می‌شوند. در ادامه به معرفی مختصر انواع کفپوش‌های بالکن خواهیم پرداخت.

کفپوش چوبی تراس

کفپوش سنگی

اولین نوع کفپوش‌ها برای تراس، کفپوش‌های سنگی هستند که از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار بوده و همیشه طرفداران خود را خواهند داشت. سنگ‌های مختلفی برای زیبا‌سازی کف مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل سنگ‌های مرمریت، گرانیت، سنگ‌های چینی و غیره می‌شوند. بهتر است در انتخاب نوع سنگ مورد نظر به نمای کلی ساختمان و یا سبک دکوراسیون مورد علاقه خود دقت داشته باشید.

کفپوش سرامیکی

نوع دیگری از کفپوش‌ها، کفپوش‌های سرامیکی هستند. سرامیک‌ها در مقایسه با کفپوش‌های سنگی از قیمت مناسب‌تری برخوردار بوده ولی باید در هنگام انتخاب آن‌ها دقت کافی داشته باشید. بهتر است متناسب با موقعیت بالکن و شرایط آب و هوایی مورد نظرتان از سرامیک‌های مختلف با کیفیت و مقاومت‌های متفاوت استفاده کنید. مثلاً چنانچه تراس شما بسیار آفتابگیر بوده، بهتر است از سرامیک‌هایی با مقاومت بالا استفاده کنید تا به مرور زمان دچار ترک خوردگی و یا رنگ پریدگی نشوند. امروزه سرامیک‌ها در طرح‌های بسیار متنوع با رنگ‌های بسیار زیبا تولید می‌شوند.

کفپوش بتنی

کفپوش‌های بتنی نوع دیگر کفپوش‌ها برای محیط تراس یا بالکن هستند. این کفپوش‌ها مقاومت بسیار بالایی داشته و در مقابل قیمت بسیار مناسب و پایینی دارند. اگر دوست دارید تراس خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید ولی هزینه زیادی برایتان نداشته باشد، کفپوش‌های بتنی بهترین گزینه هستند. کفپوش‌های بتنی از موادی مانند سیمان، شن و ماسه تشکیل شده‌اند. در فرایند تولید با استفاده از روش فشرده‌سازی به صورت تایل‌هایی ساخته و در محل مورد نظر نصب می‌شوند.

کفپوش چوب پلاست

همانطور که از نام این کفپوش مشخص است، این کفپوش‌ها از ترکیب چوب و پلاستیک ساخته می‌شوند. جالب است بدانید که در تولید این نوع از کفپوش‌ها از موادی مانند رزین، وینیل کلراید و پلی‌اتیلن استفاده شده است که آن را در برابر نم و رطوبت بسیار مقاوم می‌کند. همین امر باعث شده است که مشتریان رضایت بالایی از این نوع کفپوش‌ها داشته باشند. کفپوش‌های چوب پلاست مانند سرامیک‌ها در ابعاد مختلف تولید می‌شوند. نصب آسانی داشته و می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند.

چمن مصنوعی

همانطور که در مقدمه متن اشاره کردیم، امروزه با توجه به افزایش شهر نشینی افراد علاقه دارند قسمتی از محیط خانه خود را حتی به صورت مصنوعی به طبیعت نزدیک کنند تا فضایی برای اوقات فراغت و استراحت داشته باشند. یکی از وسایلی که برای این کار استفاده می‌شود، چمن‌های مصنوعی هستند. چمن مصنوعی به عنوان نوعی کفپوش محسوب می‌شود. مقاومت بالای این محصول، نصب و جابجایی آسان و شستشوی راحت از جمله مزایای آن به شمار می‌آید.

کفپوش‌های پلاستیکی

این کفپوش‌ها از پلاستیک‌های مقاوم مانند پی وی سی ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حتی تابش نور خورشید دارند. بنابراین می‌توان از آن‌ها برای تراس‌های روباز با خیال راحت استفاده کرد. این کفپوش‌ها با استفاده از چسب مخصوص به سطح مورد نظر نصب می‌شوند و به سختی قابل جداسازی خواهند بود.

کفپوش‌های موزاییکی

از قدیمی‌ترین متریال برای زیبا‌سازی کف در مکان‌های مختلف، موزاییک‌ها هستند. از مشخصات مهم آن‌ها می‌توان به قیمت مناسب، نصب آسان، ماندگاری و طول عمر بالا اشاره کرد. امروزه نیز طرح‌های متنوع و بسیار زیبایی از آن‌ها در بازار موجود است و افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند از موزاییک‌ها برای پوشاندن کف بالکن استفاده کنند و فضای آرامش بخشی را برای خود و خانواده خود فراهم آورند.

کفپوش چوبی تراس

چوب نماد طبیعت بوده و می‌تواند آرامش را به محیط بالکن شما به ارمغان بیاورد. اما مهمترین ایرادی که چوب دارد این است که در برابر نم و رطوبت مقاومت نداشته و دچار پوسیدگی می‌شود. امروزه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته چوب‌های مصنوعی تولید می‌شوند که هم از زیبایی چوب برخوردار هستند و هم مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. تایل چوبی از طرح ها و رنگ های متنوعی برخوردار است.

کفپوش‌های گرانولی

از دیگر انواع کفپوش‌ها می‌توان به کفپوش گرانولی اشاره کرد که نوع بسیار جدیدی می‌باشند. این کفپوش‌ها از مواد بازیافتی تهیه می‌شوند. قیمت بسیار ارزانی داشته و به راحتی نصب می‌شوند. تنوع رنگ و طرح این نوع کفپوش‌ها بسیار زیاد است و در محیط‌های مختلفی غیر از تراس و بالکن مانند حیاط و فضای مهد کودک‌ها، مدارس و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین نوع کفپوش بالکن

بهترین نوع کفپوش بالکن

در میان انواع مختلف کفپوش‌ها که در بالا اشاره کردیم، کفپوش چوبی بهترین و پرطرفدارترین کفپوش‌ها به حساب می‌آید. کفپوش چوبی که به نام ترموود هم شناخته می‌شود، در عین زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد از مقاومت بالایی برخوردار است. در تولید ترموود یا کفپوش چوبی از چوب طبیعی استفاده شده است. با این تفاوت که این چوب‌ها در فرایند تولید در معرض حرارت بسیار زیادی قرار می‌گیرند.

با این کار طول عمر این چوب‌ها بالا رفته و میزان آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر نور خورشید، برف، باران و رطوبت‌های دیگر افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. امروزه اولین انتخاب افراد برای دکوراسیون تراس و حیاط منزل، ترموود است. از کفپوش چوبی علاوه بر محیط خانه می‌توان در مکان‌های دیگری مانند اسکله‌ها، برای ساخت قایق‌ها و کشتی‌ها و غیره استفاده کرد.

ترموود‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند و افراد با هر سلیقه‌ای متناسب با نوع مکان خود می‌توانند از انواع مختلف آن استفاده کنند. ترموود‌ها خود دارای انواع مختلفی از قبیل کفپوش تایل ترموود و پروفیل ترموود هستند.

قیمت کفپوش چوبی تراس

قیمت کفپوش چوبی تراس به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین و مهمترین عامل متراژ و ابعاد مورد نظر است. به دلیل نوسان بازار و تغییر قیمت‌ها نمی‌توان عدد و قیمت ثابتی را به عنوان قیمت کفپوش چوبی تراس بیان کرد. برای اطلاع از قیمت و خرید کفپوش چوبی بالکن می‌توانید به فروشگاه‌های فعال در این زمینه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به سایت‌هایی مانند مازوپارکت مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنید. فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند به شما در انتخاب متریال متناسب با فضای مورد نظرتان و همچنین بودجه مشخص کمک زیادی کنند. علاوه بر مشاوره خدمات دیگری مانند معرفی نصاب ماهر و یا ارسال و نصب رایگان به مراجعه‌کننده‌گان خود عرضه می‌کنند.

جمع‌بندی

کفپوش چوبی تراس مقاومت بالا، تنوع بسیار زیاد، نصب آسان، قیمت مناسب و طول عمر زیادی دارد. انتخاب و نصب کفپوش‌های چوبی در تراس و بالکن بهترین کار برای چیدمان فضای تراس و بالکن خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید به صرفه می‌توانید به سایت مازو مراجعه کنید.

سؤالات متداول

آیا کفپوش چوبی تراس در برابر رطوبت مقاوم است؟

بله. یکی از مراحل تولید کفپوش چوبی تراس فرایند حرارتی است که باعث مقاوم سازی آن ها می‌شود.

عمر کفپوش چوبی بالکن چند سال است؟

طول عمر کفپوش چوبی تراس به عوامل زیادی بستگی دارد. شرایط آب و هوایی و نحوه نگهداری از آن‌ها از مهم‌ترین عوامل می‌باشد.

سطح مناسب برای نصب کفپوش چوبی بالکن چیست؟

بهترین و مناسب‌ترین سطح برای کفپوش چوبی بالکن، سطح سیمانی است.


  • پارکت چوبی
  • مازو پارکت
  • پارکت