کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی کدام است؟

 عکس زیبا از کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی کدام است؟
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۱۲ آ‌ذر ۱۴۰۲

کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی ترکیبی از ویژگی‌های مختلف مانند مقاومت در برابر خراش، جذب صدا و قابلیت تمیزکاری آسان را ارائه می‌دهد. اگر در حال نوسازی خانه خود هستید و یک یا چند حیوان خانگی را به سرپرستی گرفته‌اید، اکنون زمان آن است که کفپوشی بهتر و بادوام‌تر پیدا کنید که برای حیوانات خانگی مناسب باشد. البته، نژادهای مختلف حیوانات ویژگی‌های متفاوتی دارند که هر کدام می‌توانند به شما در انتخاب کفپوش مناسب کمک کنند. با این حال، در این مقاله از وبسایت «مازوپارکت» در مورد انواع کفپوش مناسب حیوانات خانگی و انتخاب کفپوش مناسب صحبت می‌کنیم.

ویژگی‌های کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

شما ممکن است خوش اخلاق‌ترین حیوان خانگی را داشته باشید، اما رفتار و خلق و خوی حیوان شما ارتباط چندانی با آسیب‌هایی که به خانه وارد می‌کند ندارد. برخی از نژادهای سگ مانند لابرادور رتریورها و باست هاند، خزهایی دارند که می‌تواند باعث تجمع کثیفی روی کفپوش شوند. سگ‌های بازیگوش و بزرگ احتمالاً کفپوش شما را خراش می‌دهند.

پس بدون محدود کردن اینکه سگ شما چه کارهایی انجام می‌دهد، باید روی یک کفپوش مناسب سرمایه گذاری کنید. بهترین پارکت چوبی علاوه برای افراد باید برای حیوان خانگی نیز راحت و ایمن باشد. با این حال، ناخن‌های تیز، موهای ریخته، پنجه‌های کثیف و سایر موارد می‌توانند به کفپوش صدمه وارد کنند. هنگام جستجو برای خرید کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی بهتر است به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

· راحتی برای حیوان خانگی

· مقاوم در برابر لکه

· ضد خش و خراش

· ضد آب بود کفپوش

· سازگاری با دکوراسیون داخلی

ممکن است یافتن همه این ویژگی‌ها در یک کفپوش دشوار باشد، اما سعی کنید کفپوشی را تهیه کنید که بیشتر این ویژگی‌ها را داشته باشد. به طور کلی، کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی می‌تواند‌ نیازهای شما را به خوبی برآورده کند.

کفپوش مناسب حیوان خانگی

کفپوش‌های نامناسب برای حیوانات خانگی کدام است؟

برخی از کفپوش‌ها ممکن است به دلیل عوامل مختلف برای حیوانات خانگی مناسب نباشند. در ادامه به چند نمونه از انواع کفپوش نامناسب برای حیوانات خانگی اشاره می‌کنیم:

فرش: در حالی که فرش سطحی نرم و راحت را فراهم می‌کند، اما اغلب بو و لکه را به دام بیندازد و مستعد آسیب ناشی از پنجه‌های حیوانات خانگی است. تمیز کردن فرش می‌تواند دشواری زیادی داشته باشد. به خصوص برای حیواناتی که ریزش موی زیادی دارند، مدام به تمیزکار فرش نیاز است.

موکت: موکت می‌تواند کثیفی، موی حیوانات خانگی و شوره بیشتری را به دام بیندازد. تمیز کردن موکت نیز به مانند فرش چالش برانگیز است. با این حال، موکت ارزان‌تر از فرش است و می‌تواند آن را بعد از مدت به کلی عوض کرد؛ اما هنوز هم بهترین انتخاب برای منازل با حیوان خانگی نیست.

چوب مهندسی شده: کفپوش‌های چوبی مهندسی شده با چنگال‌های حیوان خانگی خراشید می‌شوند. ادرار یا مایعات می‌توانند منجر به آسیب دائمی مانند تاب برداشتن چوب شوند. اگر حیوان خانگی شما ناخن‌های کوتاهی دارند و اغلب روزها آرام است، پارکت چوبی مهندسی شده می‌تواند‌ گزینه خوبی باشد.

خرید کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

پنج مورد از بهترین کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

هیچ کفپوشی نیست که بتواند برای همه مناسب باشد، زیرا اولاً نیازهای افراد متفاوت است، دوماً هر کفپوش مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. با این حال، بعضی از کفپوش‌ها می‌توانند فواید بیشتری را برای افرادی داشته باشند که در خانه خود از حیوانات نگهداری می‌کنند. این کفپوش‌ها عبارتند از:

1- کفپوش وینیل

کفپوش وینیل یا پی وی سی از بهترین کفپوش‌ها برای حیوانات خانگی هستند. تمیز کردن وینیل ساده است و برای حیوانات خانگی جوان یا مسن ایده آل خواهد بود. تنوع تقریبا بی‌نهایتی از الگوهای کفپوش وینیل وجود دارد. این کفپوش همچنین مقرون به صرفه است و اگر حیوان خانگی شما به آن آسیب برساند، تعویض آن آسان خواهد بود. کفپوش وینیل به اندازه کافی چسبندگی دارد تا سگ شما هنگام دویدن روی سطح احساس راحتی و امنیت کند؛ اما توجه داشته باشید که سگ‌های فعال با ناخن‌های کوتاه نشده همچنان می‌توانند به اکثر انواع کفپوش‌های وینیل آسیب برسانند. در حالی که این ماده به خودی خود در برابر لکه‌ها نفوذ ناپذیر است، اما شاید مایعات به لایه زیرین این کفپوش نفوذ کنند.

2- کفپوش لمینت

شاید تعجب کنید که بدانید لمینت می‌تواند در برابر خراش مقاومت بالایی داشته باشد؛ اما لمینت یک کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی است. تشخیص اینکه یک لمینت چقدر می‌تواند در برابر خراشیدگی مقاومت کند، با بررسی بخش مشخصات توضیحات محصول انجام می‌شود. رتبه بندی کلاس سایش (AC) از AC 1 تا AC 5 است که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

· درجه AC 1 و AC 2 مقاومت پایینی در برابر خراش و ضربه دارد.

· درجه AC 3 مقاومت خوبی در برابر خراش و ضربه دارد.

· درجه AC 3 تا AC 5 بیشترین مقاومت را در برابر خراش و ضربه دارد.

انتظار نداشته باشید که پارکت لمینت بلوط کاملاً در برابر آسیب ناخن‌های سگ شما مقاوم باشد. همچنین کفپوش لمینت لغزنده است. یک سگ شکاری مسابقه‌ای در طول روز مدام در حال دویدن است، احتمالاً روی کفپوش لمینت لیز می‌خورد. در حالی که لمینت نسبتاً در برابر لکه‌ها نفوذ ناپذیر است و به راحتی تمیز می‌شود، اما مایعات می‌تواند بین شکاف‌ها نفوذ کنند و لایه زیرین را خراب کنند. اگر مایعات فوراً تمیز نشود، آب یا ادرار می‌تواند به کفپوش لمینت آسیب جدی وارد کند. اگر لمینت را انتخاب می‌کنید، کفپوش 12 میلی‌متری ضخیم از برندهای معتبر را تهیه کنید.

قیمت کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

3- کاشی سرامیکی

سرامیک یک کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی است. از آنجایی که سرامیک یک لایه زیرین سیمانی دارد، هیچ نقطه توخالی ندارد که صدای تق تق پنجه‌های سگ شما را منعکس کند. اگر دوغاب بین سرامیک‌ها به خوبی نگهداری شوند، این کفپوش تقریباً در برابر آسیب حیوانات خانگی غیر قابل نفوذ است. بهتر است استفاده از دوغاب اپوکسی را در نظر بگیرید. هزینه اولیه آن بیشتر از دوغاب‌های سنتی است، اما شاید در دراز مدت در هزینه تعمیر سرامیک صرفه جویی کنید.

خنکی سطح سرامیک می‌تواند در آب و هوای گرم برای حیوانات خانگی مطلوب باشد، اما در سرمای و به ویژه برای سگ‌های مسن باعث تشدید درد آرتروز می‌شود. سگ شما ممکن است احساس نرمی کفپوش سرامیک را دوست نداشته باشد و حتی در هنگام دویدن ممکن است روی آن لیز بخورد. برخی از سرامیک‌ها چسبندگی بهتری نسبت به بقیه دارند، بنابراین هنگام خرید کفپوش خود، مشخصات ضریب اصطکاک را بررسی کنید.

4- کفپوش تمام چوب

کفپوش ساخته شده از چوب طبیعی زیباترین کفپوش محسوب می‌شود، البته هزینه بالایی دارد. سگ شما در مقایسه با سایر سطوح از جمله سرامیک و وینیل، گرمای نسبی چوب طبیعی را دوست دارد؛ اما چنگال‌های حیوان احتمالاً به خراشیدن چوب سخت ختم می‌شود، زیرا همه گونه‌های چوب طبیعی به یک اندازه سخت نیستند. چوب‌های سخت مانند بلوط و راش سخت گران هستند، اما مقاومت بالایی در برابر خراش دارند. پس پارکت چوبی بلوط یک کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی است.

کفپوش‌های تمام چوب را می‌توان برای نوسازی سمباده زد، اما این کار را می‌توان تنها دو یا سه بار در طول عمر کف انجام داد. انتظار نداشته باشید که سمباده زدن عمیق‌ترین خراش‌ها را از بین ببرد یا لکه‌های آب یا ادرار حیوان را که به عمق چوب نفوذ کرده‌اند از بین ببرد. اگر چوب طبیعی را برای کفپوش منزل خود انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن را با یک لاک پلی یورتان خوب به خوبی مهر و موم کرده‌اید. این لاک که نوعی پرداخت محسوب می‌شود، مقاومت کفپوش تمام چوب را افزایش می‌دهد.

5- کفپوش بامبو

کفپوش بامبو اغلب یک کفپوش چوبی در نظر گرفته می‌شود، اگرچه مواد آلی آن در واقع نوعی چمن هستند. برخی از انواع کفپوش‌های بامبو به ویژه بامبوهای رشته‌ای از نظر دوام در مقیاس بسیار بالایی هستند. سختی حاصل از تزریق رزین‌ها در تولید کفپوش بامبو باعث افزایش مقاومت این محصول در برابر خراش و ضربه شده است؛ بنابراین بامبو به طور کلی انتخاب بهتری نسبت به پارکت تمام چوب برای حیوانات خانگی است.

سگ شما گرمای ذاتی بامبو را در طول ماه‌های سرد سال دوست دارد. در حالی که هنوز امکان افتادن خراش روی کفپوش بامبو وجود دارد، اما بهتر از بسیاری از کفپوش‌های چوبی دیگر است. تمیز کردن کفپوش‌های بامبو نسبتاً آسان است، اما شاید مایعات از شکاف‌های بین تخته‌ها به پایین نفوذ کرده و به لایه زیرین خیس شوند؛ بنابراین نصب صحیح و اصولی کفپوش ضروری است.

بهترین کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

مزایای استفاده از کفپوش مناسب حیوانات خانگی

انتخاب کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم:

· کفپوش دوستدار حیوانات خانگی اغلب در برابر خراش، فرورفتگی و سایر انواع آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های حیوان بادوام‌تر و مقاوم‌تر هستند. این موضوع تضمین می‌کند که کفپوش‌ها در طول زمان ظاهر و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

· بسیاری از مواد کفپوش‌های مناسب حیوانات خانگی به راحتی تمیز و نگهداری می‌شوند. آنها در برابر لکه‌ها مقاومت می‌کنند و اغلب ضد آب یا مقاوم در برابر آب هستند. همین امر تمیز کردنشان را ساده‌تر می‌کند.

· برخی از کفپوش‌های دوستدار حیوانات خانگی سطحی راحت و دنج را برای استراحت حیوانات فراهم می‌کنند. این امر می‌تواند به ویژه برای حیوانات خانگی مسن یا کسانی که مشکلات مفصلی دارند مفید باشد.

· برخی از مواد کفپوش کاشی یا لمینت کمتر احتمال دارد که حاوی مواد حساسیت‌زا مانند شوره حیوانات خانگی باشد. این کفپوش‌ها می‌توانند برای افراد مبتلا به آلرژی یا آسم مفید باشند.

· برخی از انواع کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی می‌توانند به تنظیم دمای خانه شما کمک کنند. آنها در هوای گرم خنک می‌مانند و اغلب با سیستم‌های گرمایش از کف سازگار هستند.

· کفپوش‌های مناسب حیوانات خانگی در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که گزینه‌ای را انتخاب کنید که زیبایی خانه شما را تکمیل کند و در عین حال نیازهای حیوانات خانگی شما را برآورده سازد.

· برخی از مواد کفپوش در برابر جذب و حفظ بو مقاومت بیشتری دارند. این موضوع می‌تواند در خانه‌هایی با حیوانات خانگی مختلف مفید باشد، زیرا بوی ماندگار ناشی از ادرار یا غیره را به حداقل می‌رساند.

نکات مهم در انتخاب کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

حیوانات خانگی می‌توانند شادی و عشق بی‌نظیری را به زندگی ما به ارمغان بیاورند، اما آنها مسائل مخصوص به خود را نیز دارند. با این حال، با انتخاب کفپوش مناسب می‌توانید هم جلوی اثرات خراش و ضربه را بگیرید و هم زیبایی فضای خانه را دو چندان کنید. با این حال، در ادامه به نکات مهم برای انتخاب کفپوش برای حیوانات می‌پردازیم:

توجه به دوام و کیفیت

هنگام انتخاب کفپوش باید به دوام و کیفیت محصول توجه کنید. حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها با ناخن‌ها و پنجه‌های خود به راحتی می‌توانند به کفپوش آسیب برسانند. کفپوشی را انتخاب کنید که به دلیل استحکام و توانایی مقاومت در برابر خراشیدگی و سایش معروف هستند. هر پنج کفپوشی که در بالا معرفی کردیم، گزینه خوبی خواهند بود.

مقاومت در برابر خراش

حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها، عاشق دویدن و بازی در داخل خانه هستند. ناخن این حیوانات می‌تواند باعث ایجاد خراش روی مواد حساس مانند کفپوش شود؛ بنابراین در انتخاب کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی به دنبال گزینه‌های باشید که در برابر خراش مقاوم هستند و می‌توانند در برابر فعالیت‌هایی که حیوانات خانگی شما در خانه انجام می‌دهند، مقاومت کنند.

فروش کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

مقاومت در برابر لکه

داشتن کفپوشی که بتواند لکه‌ها (ناشی از مایعات و مواد غذایی) را تحمل کند، اهمیت زیادی دارد. کفپوش‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز می‌شوند و لکه را به خود نمی‌گیرند. از خرید فرش و انواع خاصی از چوب‌ها که لکه‌ها و بوها را جذب می‌کنند، خودداری کنید. در عوض، چوب طبیعی و لمینت مقاوم در برابر لکه را در نظر بگیرید.

مقاومت در برابر رطوبت

کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی باید بتواند در برابر رطوبت مقاومت کند و تمیزکاری و نگهداری آسانی نیز داشته باشد. سرامیک، وینیل و لمینت انتخاب‌های ایده آلی هستند، زیرا در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند به راحتی می‌توان آنها را تمیز کرد. کفپوش تمام چوب برای مناطق مرطوب مانند حمام و آشپزخانه اغلب گزینه مناسبی نیست.

کاهش میزان سر و صدا

حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها، هنگام دویدن یا بازی در داخل خانه معمولاً سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، کفپوشی را در نظر بگیرید که به کاهش انتقال سر و صدا کمک می‌کند. کفپوش تمام چوب یا پارکت لمینت به دلیل داشتن ویژگی عایق صوتی می‌تواند‌ گزینه خوبی باشد.

جدول مقایسه کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

نوع کفپوش مزایا معایب
لمینت نسبتا مقاوم در برابر خط و خش، راحتی در تمیز کردن نفوذ مایعات از درز بین تخته‌ها، لغزنده بودن برای حیوانات فعال
بامبو بسیار سخت و مقاوم در برابر خط و خش نفوذ مایعات از درز بین تخته‌ها
سرامیک تمیز کردن آسان، سرد بودن سطح (مناسب برای بعضی حیوانات) لغزنده بودن برای حیوانات فعال، احساس سرما برای حیوانات پیر
فرش راحت و نرم، عایق صدا بودن سختی در تمیز کردن مایعات و مواد غذایی، نگه داشتن بوها
تمام چوب مناسب برای حیوانات با سطح فعالیت کم در معرض خراش، نفوذ مایعات از درز بین تخته‌ها
چوب مهندسی ارزان‌تر از چوب طبیعی، مناسب برای حیوانات با سطح فعالیت کم مستعد خراش، نفوذ مایعات از درز بین تخته‌ها

کلام آخر

انواع کفپوش مناسب حیوانات خانگی را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید با دیدگاه واضح‌تری به دنبال بهترین کفپوش بروید. به یاد داشته باشید که گزینه‌های خود را به دقت بسنجید و کفپوشی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با سبک زندگی، بودجه و ترجیحات شما باشد. با کفپوش مناسب می‌توانید فضایی مناسب برای حیوانات خانگی ایجاد کنید که برای شما شادی و آرامش به ارمغان می‌آورد و در عین حال آسایش شما را نیز تضمین می‌کند. برای خرید کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی مناسب با مشاوران در مازو پارکت تماس بگیرید.


  • پارکت لمینت
  • مازو پارکت
  • پارکت