فوم سایلنت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

 عکس زیبا از فوم سایلنت لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۳۰ آ‌ذر ۱۴۰۲

پارکت لمینت محصولی بادوام است که می‌تواند در آزمون زمان مقاومت کنند و در عین حال هر فضایی را زیبا کند. حفظ مزایای پارکت لمینت تنها در صورتی اتفاق میفتد که اقدامات مناسب را برای محافظت از آن انجام داد. فوم سایلنت لمینت به عنوان زیرسازی کفپوش چوبی خدمت می‌کند و پشتیبانی عالی برای به حداکثر رساندن طول عمر پارکت ارائه می‌دهد. اگر به دنبال نکاتی هستید یا یک پیمانکار کفپوش که نیاز به بهترین لایه زیرین برای کف‌های بسیاری از مردم ارزش زیرسازی کف را دست کم می‌گیرند به خصوص وقتی صحبت از کفپوش‌های چوبی می‌شود. ما در این بررسی از وبسایت «مازو پارکت» در مورد مزایا و کاربرد فوم سایلنت لمینت صحبت می‌کنیم.

فوم سایلنت لمینت چیست؟

فوم سایلنت لمینت یک محصول ساخته شده از EVA (اتیلن-وینیل استات) است که به منظور دفع صدا در زیر پارکت لمینت استفاده می‌شود. فوم سایلنت همچنین نوعی فوم سلول بسته است که به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و خاصیت بالشتکی به وفور در زیرسازی پارکت به کار گرفته می‌شود. این فوم ابر مانند معمولاً بین 1.5 تا 2 میلی‌متر ضخامت دارد. به دلیل آنکه پارکت لمینت به صورت کلیکی و شناور روی سطح نصب می‌شود، فوم سایلنت لمینت نه تنهایی سطحی صاف را روی متریال زیرین ایجاد می‌کند، بلکه به کاهش صدا ناشی از حرکت افراد نیز کمک شایانی خواهد کرد.

فوم سایلنت سبک وزن و انعطاف پذیر بوده و نصب آن نیز ساده است. این فوم در رول‌های 25 متری و عرض 1.5 متری عرضه می‌شود. تنها چیزی که باید قبل از نصب فوم مطمئن شوید این است که کف زیرین باید تمیز و خشک باشد. پس از اینکه فوم را در محل نصب کردید به خاطر داشته باشید که فاصله بین هر رول را با چسب نواری محکم کنید تا از نفوذ رطوبت از هر شکاف جلوگیری به عمل آید. در بسیاری موارد وقتی از فوم سایلنت لمینت استفاده می‌شود اغلب از چسب برای چسباندن کفپوش استفاده نخواهد شد.

مزایای فوم سایلنت لمینت

مزایای فوم سایلنت لمینت

فوم سایلنت لمینت به خصوص در فضاهایی که فعالیت‌های بدنی و تحرک زیادی انجام می‌شود، مزایای زیادی را ارائه می‌دهد. با اینکه این فوم به طور خاص برای کاهش نویز استفاده می‌شود، اما قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. در ادامه به فواید استفاده از فوم سایلنت برای پارکت لمینت بلوط اشاره می‌کنیم:

· این فوم آب کمتری جذب می‌کند و می‌تواند به راحتی نشت آب را نگه دارد و از نفوذ آن به لایه‌های زیر جلوگیری کند.

· این فوم سر و صدا را جذب می‌کند و به همین خاطر در منازل، ادارات، ورزشگاه‌ها و سایر مراکز خدماتی استفاده می‌شود.

· فوم حالت چسبناک دارد و به سطح زیرین و پارکت می‌چسبد و نصاب را به استفاده از چسب پارکت بی‌نیاز می‌کند.

· فوم سایلنت می‌تواند‌ عایق حرارتی و برودتی خوبی باشد تا بتوان از سیستم گرمایش از کف برای گرم کردن فضا نهایت استفاده را برد.

· نصب فوم بسیار آسان‌تر از چسب است و نصاب می‌تواند‌ در کمتری زمان پارکت لمینت را روی کف نصب کند.

· این فوم حالتی نرم و بالشتکی به کفپوش می‌دهد و از ضربه شدید ناشی از افتادن افراد روی زمین جلوگیری می‌کند.

· فوم سایلنت می‌توان آسیب موریانه به پارکت لمینت را کاهش دهد. این فوم به عنوان یک عمل بازدارنده بین سطح زیرین و لمینت عمل می‌کند.

استفاده از فوم سایلنت لمینت

تفاوت فوم سایلنت لمینت و فوم پلی اتیلن

در بازار اغلب دو نوع فوم از جمله فوم سایلنت لمینت و فوم پلی اتیلن وجود دارند. فوم پلی اتیلن یک فوم معمولی محسوب می‌شود، اما فوم سایلنت لمینت خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. فوم سایلنت چگالی بالاتری نسبت به فوم پلی اتیلن دارد که همین امر عبور رطوبت را سخت می‌کند. فوم سایلنت برای پارکت لمینت چوبی یک محصول یکنواخت محسوب می‌شود و مانند فوم پلی اتیلن محفظه خالی ندارد، بنابراین مانند یک اسفنج عمل می‌کند.

فوم سایلنت به دلیل سلول بسته بودن به مرور زمان فشرده نمی‌شود و از انعطاف پذیری و کشسانی بالایی برخوردار است؛ اما فوم پلی اتیلن در دراز مدت به هم فشرده می‌شود و حالت کشسانی خود را به سرعت از دست می‌دهد. در مکان‌هایی که تردد کمتری وجود دارد و سطح زیرین اغلب صاف است، فوم پلی اتیلن می‌تواند‌ گزینه مناسبی باشد. برای مناطق پرتردد که سطح زیرین صاف نیست، فوم سایلنت برای پارکت چوبی گزینه بهتری خواهد بود.

نحوه استفاده از فوم سایلنت لمینت

نحوه نصب و استفاده از فوم سایلنت لمینت راحت است. برای انجام فرآیند نصب می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

· قبل از نصب فوم باید هرگونه پستی و بلندی‌های روی سطح را از بین برد. اگر به خصوص سطح سیمانی و بتنی باشد باید شرایط نصب با دقت زیادی انجام شود. برای سطوح کاشی و سرامیک و سنگ می‌توان از فوم‌های معمولی استفاده کرد.

· رول فوم را بسته به ابعاد اتاق روی کف قرار دهید که به طوری که کاملاً سطح زیرین را بپوشاند. رول فوم به عرض 1.5 متر است و باید بین رول از چسب برای گرفتن درز استفاده کرد.

· سپس تایل‌های لمینت روی فوم قرار می‌گیرند تا سطحی صاف و مناسب را ایجاد کنند. تایل‌های به صورت شناور روی فوم نصب می‌شوند و حتی در صورتی خرابی می‌توان به راحتی تایل معیوب را جایگزین کرد.

· بعد از پایان فرآیند نصب بهتر است از روغن پارکت برای زیبایی و درخشان کردن سطح کفپوش استفاده کنید. روغن همچنین دوام و طول عمر پارکت لمینت را افزایش می‌دهد.

خرید فوم سایلنت لمینت

نکات مهم در زمان خرید فوم سايلنت

· فوم سایلنت در حالت استاندارد باید دارای ضخامتی برابر با ۲ میلی‌متر باشد. فوم با ضخامت کمتر از ۲ میلی‌متر به اندازه کافی انعطاف پذیری ندارد و مقاومت بالایی در تحمل وزن ندارد. فوم با ضخامت بیشتر از ۲ میلی‌متر نیز به علت نرمی زیاد باعث شکسته شدن کلیک‌های هر تایل لمینت و در نتیجه آسیب دیدن ساختاری می‌شود.

· فوم سایلنت در بازار در دو رنگ سفید و مشکی به فروش می‌رسد. رنگ مشکی اغلب از مواد بازیافتی تولید می‌شود و کیفیت پایین‌تری نسبت به رنگ سفید دارد؛ بنابراین بهتر است رنگ سفید را انتخاب کنید.

· فوم معمولی نور را از خود عبور می‌دهد، اما فوم سایلنت نور را عبور نمی‌دهد. پس می‌توانید از این طریق نوع و کیفیت محصول را بررسی کنید. خرید فوم سایلنت در بلند مدت از نظر دوام و هزینه ارزش بیشتری نسبت به فوم پلی اتیلن دارد.

قیمت فوم سایلنت لمینت

هزینه فوم سایلنت لمینت می‌تواند بر اساس عوامل مختلف متفاوت باشد. فوم با کیفیت بالاتر که ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر رطوبت، عایق صوتی یا خواص حرارتی را ارائه می‌دهد، ممکن است هزینه بیشتری نسبت به گزینه‌های معمولی داشته باشد. فوم سایلنت لمینت ضخیم‌تر معمولاً هزینه بیشتری نسبت به فوم‌های نازک‌تر دارد. با این حال، بهتر است از اندازه استاندارد 2 میلی‌متری استفاده شود.

فوم سایلنت لمینت اغلب به صورت رول فروخته می‌شود و اندازه رول می‌تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد. رول‌های بزرگتر هزینه اولیه بیشتری دارد، اما خرید عمده فوم می‌تواند‌ در هزینه‌ها صرفه جویی کند. قیمت‌ها می‌توانند بر اساس شرایط بازار از جمله عرضه و تقاضا، هزینه‌های حمل و نقل و سایر عوامل اقتصادی (نرخ ارز و تورم) متفاوت باشد.

کلام آخر

فوم سایلنت لمینت یک محصول کاربردی برای استفاده در زیر پارکت است. این فوم می‌تواند‌ در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد و صدا را جذب کند؛ بنابراین به عنوان یک لایه کاربردی با مزایای گسترده شناخته می‌شود. فوم سایلنت را می‌توان در اکثر کاربری‌ها از جمله مسکونی، تجاری و اداری استفاده کرد. فقط لازم است که نصب آن توسط متخصصان انجام شود تا پارکت بتواند سال‌ها دوام داشته باشد. برای خرید بهترین مارک پارکت لمینت ایرانی و نصب کفپوش چوبی با مشاوران ما در مازوپارکت تماس بگیرید.

سوالات متداول

فوم سایلنت لمینت چیست؟

فوم سایلنت لمینت یک محصول ساخته شده از EVA (اتیلن-وینیل استات) است که به منظور دفع صدا در زیر پارکت لمینت استفاده می‌شود.

مزایای فوم سایلنت لمینت چیست؟

فوم سایلنت در برابر آب و صدا مقاوم است. همچنین می‌تواند‌ عایق حرارتی و برودتی باشد تا بتوان از سیستم گرمایش از کف برای گرم کردن فضا نهایت استفاده را برد.

ضخامت مناسب فوم سایلنت چقدر است؟

فوم سایلنت در حالت استاندارد باید دارای ضخامتی برابر با ۲ میلی‌متر باشد. فوم با ضخامت کمتر از ۲ میلی‌متر به اندازه کافی انعطاف پذیری ندارد و مقاومت بالایی در تحمل وزن ندارد. فوم با ضخامت بیشتر از ۲ میلی‌متر نیز به علت نرمی زیاد باعث شکسته شدن کلیک‌های هر تایل لمینت و در نتیجه آسیب دیدن ساختاری می‌شود.


  • فوم سایلنت
  • مازو پارکت
  • پارکت