ویژگی های بهترین پارکت لمینت اتاق خواب

 عکس زیبا از ویژگی های بهترین پارکت لمینت اتاق خواب
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

یکی از دغدغه‌های افراد برای تغییر دکوراسیون منزل، انتخاب یک کفپوش مناسب برای اتاق خواب است. دلیل این مسئله هم وجود سلیقه های مختلف، نیازها و همچنین تفاوتی است که عموما افراد بین کفپوش های سایر اتاق ها با اتاق خواب به دنبال آن هستند. با توجه به این موضوع که هر اتاق خواب تم و سبک طراحی متفاوتی دارد و دکوراسیون اتاق خواب هم نقش مهمی در کیفیت خواب دارد، انتخاب کفپوش اهمیت بیشتری پیدا می کند. یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع پارکت چوبی، نوع لمینت آن است. از این رو ما تصمیم گرفتیم این مطلب را به پارکت لمینت اتاق خواب که یکی از مناسب ترین و ایده آل ترین کفپوش ها است، اختصاص دهیم. با ما همراه باشید.

معیارهای انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب

برای انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب شما باید یک سری معیارها و ویژگی ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بهتری انتخاب را داشته باشید. در این بخش چند مورد از مهم ترین معیارهای انتخاب پارکت لمینت برای اتاق خواب را شرح می دهیم:

ضخامت پارکت لمینت

لمینت ها در ضخامت های مختلفی طراحی و تولید می شود. هر چقدر که میزان ضخامت این کفپوش ها بیشتر باشد، از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار خواهند بود. به همین دلیل در مکان های پر رفت و آمد و یا مکان هایی که قرار است روی آن اجسام سنگین قرار بگیرد، بهتر است پارکت های ضخامت بالا را انتخاب کرد. اما برای اتاق خواب ها ضخامت 8 میلی متری از این پارکت ها مناسب تر خواهد بود، چرا که رفت و آمد در آن کمتر است.

بهترین رنگ پارکت لمینت اتاق خواب

بهترین رنگ پارکت لمینت اتاق خواب

پارکت لمینت اتاق خواب از لحاظ رنگ به دو دسته رنگ‌های روشن و رنگ‌های تیره تقسیم بندی می شوند. شما می توانید براساس نوع فضای خود و سبک دکوراسیون اتاق خواب یکی از انواع رنگ‌های روشن و تیره را انتخاب کنید. اگر اتاق خواب شما ابعاد کوچکی دارد، انتخاب رنگ روشن لمینت بهتر خواهد بود. چرا که رنگ های روشن باعث بزرگ تر نشان داده شدن فضای اتاق خواب می‌شوند. برای اتاق‌هایی هم که نورگیر خوبی ندارند، بهتر از رنگ روشن لمینت استفاده شود. یکی از مزایای پارکت لمینت های روشن این است که آلودگی و کثیفی کف را کم تر نشان می دهند.

اما در مورد رنگ تیره پارکت لمینت برای اتاق خواب باید بگوییم که این رنگ بیشتر برای دکوراسیون های کلاسیک اتاق جذاب تر است. رنگ روشن این پارکت ها بیشتر برای اتاق خواب هایی مناسب است که سبک مدرن و رنگ بندی کرم و طوسی دارند. بنابراین هنگام خرید پارکت لمینت اتاق خواب حتما معیار رنگ را در نظر بگیرید و قبل از خرید فاکتورهایی که گفتیم را در نظر بگیرید.

طرح پارکت لمینت اتاق خواب

پارکت لمینت برای اتاق خواب از تنوع طرح بسیار بالایی برخودرار است. یکی دیگر از معیارهایی که باید برای انتخاب پارکت لمینت به آن دقت کنید، طرح پارکت است که باید هماهنگی خوبی با سایر اجزای اتاق خواب مانند رنگ و نقش دیوارها، کمد، میز و غیره داشته باشد. در بین مدل های مختلفی از پارکت لمینت که در بازار موجود است، طرح چوب و طرح سنگ همیشه پرطرفدارتر بوده است اما بهتر است برای اتاق خواب از همان طرح های ساده یا تک رنگ استفاده کنید. در صورتی که انتخاب شما طرح چوب یا طرح سنگ است، طرحی را انتخاب کنید که نقوش کمتری در آن پیدا است.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام انتخاب طرح لمینت برای اتاق خواب به آن دقت کنید، این است که تایل های پارکت به صورت بزرگ و کوچک طراحی می شود. تایل‌های مستطیل شکل با سایز متوسط یا کوچک بهتر تر از سایر تایل‌ها هستند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

پارکت لمینت مناسب برای اتاق خواب کودک

یکی از دغدغه های والدین انتخاب پارکت لمینت اتاق خواب کودک است. به این دلیل که والدین می خواهند کفپوشی را برای اتاق کودک خود انتخاب کنند که هم نرم و لطیف باشد و کودک در آن احساس خطر نکند و برای کودک ایمنی ایجاد کند و هم از نظر گرما و سرما عایق باشد. به همین دلیل انتخاب یک پارکت مناسب برای اتاق کودک کمی سخت و دشوار به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید یک پارکت مناسب و ایده آل برای اتاق کودک خود انتخاب کنید، حتما مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم را در نظر بگیرید:

نصب پارکت لمینت برای اتاق خواب

• پارکت لمینتی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد و در برابر انواع ضربه مقاوم باشد و کیفیت خود را از دست ندهد.

پارکت لمینت اتاق خواب کودک باید در برابر خط و خش مقاوم باشد. چرا که معمولا کودکان سعی دارند با اجسام مختلف و اسباب بازی به کفپوش ضربه بزنند.

• بهتر است برای اتاق کودک کفپوشی را انتخاب کنید که ضد آب باشد. چرا که احتمال ریخته شدن مایعات مختلف در اتاق کودک بسیار زیاد است. بنابراین اگر می خواهید کفپوش اتاق کودک ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید نوع ضد آب آن را انتخاب کنید.

نصب پارکت لمینت برای اتاق خواب

نصب پارکت لمینت برای اتاق خواب به وسیله کلیک هایی که روی تایل وجود دارد، انجام می‌شود. نکته ای که لازم است در مورد نصب پارکت بدانید این است که قبل از نصب لمینت باید ابتدا کف اتاق را آماده کنید. یعنی باید کف کاملا تسطیح شود و هیچ گونه ماده اضافی روی آن قرار نداشته باشد. اگر سیستم گرمایشی در کف ساختمان قرار داشته باشد، باید قبل از نصب تایل ها ابتدا کف را عایق بندی کنید.

در مورد مدت زمان نصب تایل پارکت لمینت اتاق خواب هم باید بگوییم که این پارکت‌ها در مقایسه با هر نوع پارکت دیگری، نصب راحت تر و سریع تری دارد. در یک فاصله چند ساعته نصاب حرفه ای می‌تواند به بهترین شکل ممکن عملیات نصب پارکت را انجام دهد.

جمع بندی

ما در این مطلب در مورد پارکت لمینت اتاق خواب صحبت کردیم و گفتیم برای انتخاب بهترین نوع پارکت برای اتاق خواب خود باید چه ویژگی هایی را در نظر بگیرید. قبل از خرید هر نوع پارکتی بهتر است ابتدا نکات خرید و معیار انتخاب پارکت لمینت را در نظر بگیرید تا بتوانید در نهایت بهترین خرید را در مازوپارکت داشته باشید. شما می توانید بنا بر سلیقه و بودجه خود بهترین پارکت چوبی را در این فروشگاه خریداری کنید. پارکت لمینت یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع پارکت‌ها است که شما می توانید برای خرید آن را در اولویت قرار دهید.


  • پارکت لمینت
  • مازو پارکت
  • پارکت