پرفروش ترین رنگ پارکت لمینت 2024

 عکس زیبا از پرفروش ترین رنگ پارکت لمینت 2024
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۱۵ بهمن ۱۴۰۲

چیدمان دکوراسیون منزل و استفاده از ابزار‌های مختلف برای زیباسازی فضای خانه یکی از کار‌هایی است که امروزه افراد زیادی به آن علاقه‌مند هستند. حتی بسیاری از خانم‌های خانه‌دار بدون این که تحصیلات و تجربه‌ای در این زمینه داشته باشند، سعی می‌کنند با بکارگیری خلاقیت و سلیقه خود منزل خود را به بهترین شکل چیدمان کنند. یکی از ابزار‌ها و وسایلی که برای دکوراسیون منازل و مکان‌های مختلف استفاده می‌شود، پارکت‌ها هستند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد انواع پارکت و رنگ‌های مختلف آن‌ها صحبت کرده و نکات مهم در انتخاب رنگ پارکت را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

انواع رنگ پارکت ۲۰۲۴

پارکت‌ها نوعی کفپوش هستند که در انواع مختلف با رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند. پارکت‌ها توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و درجه کیفیت هر کدام با یکدیگر متفاوت خواهد بود. طیف رنگی پارکت‌ها بسیار متنوع بوده و از این نظر انتخاب پارکت برای مشتریان کمی دشوار است. طبق نظرسنجی‌های انجام شده پرفروش‌ترین رنگ پارکت ۲۰۲۴ رنگ شیری و قهوه‌ای بوده است.

شاید این امر به دلیل این باشد که هماهنگ کردن سایر وسایل منزل با این رنگ‌ها آسان‌تر است. ترکیب رنگ چوب و پارکت در کنار هم می‌توانند ترکیبی بسیار زیبا در دکوراسیون به وجود بیاورند. توجه به این نکته ضروری است که رنگ پارکت تأثیری در کیفیت آن ندارد. رنگ قهوه‌ای روشن یا همان عسلی به عنوان پرفروش‌ترین رنگ پارکت ۲۰۲۴ شناخته شد.

همانطور که می‌دانید این رنگ با بسیاری از رنگ‌های دیگر سازگاری دارد و می‌تواند فضایی گرم و دلنشین را برای خانه شما فراهم آورد. رنگ بلوطی روشن نیز از جمله رنگ‌های پرطرفدار پارکت‌ها است. این رنگ بیشتر در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ بلوطی تیره نیز رنگی است که مورد علاقه و پسند افراد زیادی قرار گرفته است.

این رنگ می‌تواند حس گرمی و صمیمیت را به افراد ساکن منتقل کند. یکی دیگر از پرفروش‌ترین رنگ پارکت ۲۰۲۴، رنگ شنی بوده است. ترکیب پارکت رنگ شنی با یک دست مبلمان به رنگ خنثی ترکیبی بی‌نظیر در دکوراسیون منزل خواهد بود. رنگ خاکستری رنگ دیگری از پارکت‌ها است که می‌تواند زیبایی خاصی به فضای منزل یا هر مکان دیگری ببخشید.

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

همانطور که گفتیم پارکت‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. هر کدام از این رنگ‌ها را می‌توان برای مکان و محدوده خاصی مورد استفاده قرار داد. چنانچه بخواهید از پارکت برای پوشاندن کف سالن پذیرایی خود استفاده کنید، باید از رنگ‌های مخصوص به پذیرایی بهره ببرید. به عنوان مثال از رنگ‌هایی مانند شیری، قهوه‌ای روشن، سفید، نقره‌ای، کرم و غیره می‌توانید استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند فضای پذیرایی شما را بزرگتر و دلبازتر نشان دهند. همچنین به دلیل اینکه در قسمت پذیرایی معمولاً وسایل مختلف تزیینی قرار داده می‌شود، با انتخاب پارکت به رنگ روشن هارمونی و هماهنگی آن با وسایل بیشتر و راحت‌تر است. به طور کلی پارکت‌هایی به رنگ روشن هم مناسب فضا‌های کوچک و کم نور هستند و هم مناسب فضا‌های بزرگ و پر نور.

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

بهترین رنگ پارکت اتاق خواب

اتاق خواب محلی برای آرامش است. بنابراین باید در هنگام انتخاب وسایل موجود در این اتاق نهایت دقت را داشته باشید و تا جای ممکن میزان آرامش اتاق را افزایش دهید. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که پارکت‌ها به عنوان نوعی کفپوش تأثیر آنچنانی در روحیه و میزان انرژی اتاق یا منزل ندارند. اما این تصور کاملاً اشتباه است. بهتر است سعی کنید برای اتاق خواب از کفپوش‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید.

رنگ‌های تیره می‌توانند حس ناامیدی و افسردگی به اتاق شما بدهند. نکته مهم دیگر در انتخاب کفپوش اتاق خواب این است که همه سطح اتاق خوابتان را با یک رنگ از پارکت‌ها بپوشانید. استفاده از پارکت‌ها در چند رنگ مختلف می‌تواند باعث ایجاد حس اضطراب و انرژی منفی شود. از طرفی می‌تواند باعث کوچک نشان دادن فضای اتاق خواب هم باشد. بنابراین بهتر است از کفپوش‌هایی به رنگ روشن مانند کرم، بژ، قهوه‌ای روشن و غیره استفاده کنید.

رنگ پارکت چه اهمیتی در دکوراسیون دارد؟

پارکت‌ها یکی از لوازم دکوراسیون و زیبا‌سازی فضا هستند. بنابراین انتخاب طرح و رنگ مناسب از آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی، جذابیت، آرامش و شیک بودن فضای منزلتان داشته باشد. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. در غیر است صورت تمامی تلاش‌های شما برای زیباسازی فضای منزلتان به هدر خواهد رفت. رنگ پارکت‌ها در دکوراسیون منزل بسیار با اهمیت هستند. انتخاب رنگ مناسب می‌تواند به فضای خانه شما گرمی و آرامش ببخشد و در مقابل انتخاب نادرست می‌تواند باعث سرد نشان دادن فضای خانه شود. از طرفی رنگ‌های مناسب می‌توانند فضای منزل را بزرگتر، روشن‌تر و دلبازتر نشان داده و انتخاب غلط می‌تواند منجر به نشان دادن فضا به صورت تیره، دلگیر، سرد و کوچک شود.

تأثیر رنگ پارکت در دکوراسیون منزل

هارمونی رنگ پارکت‌ها با فضا، سبک و نوع چیدمان منزل بسیار مهم است. تا جایی که افراد قبل از انتخاب وسایل منزل مانند پرده، مبلمان، فرش و غیره ابتدا کفپوش و پارکت لمینت خانه را انتخاب می‌کنند. با این کار بهتر می‌توانند سایر وسایل منزلشان را با هم هماهنگ کرده و ترکیبی زیبا و دلنشین به وجود بیاورند. رنگ پارکت می‌تواند در میزان آرامش، صمیمیت و حس مثبتی که دیگران از منزل شما دریافت می‌کنند، تأثیر داشته باشد. در میان رنگ‌های مختلف، پارکت چوبی می‌تواند آرامش زیادی را به افراد منتقل کند. مازو پارکت می‌تواند به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای کفپوش منزلتان کمک زیادی کند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ پارکت

با توجه به آنچه تاکنون گفتیم رنگ پارکت‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون منزل دارند. پارکت‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها تولید می‌شوند که این امر انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. در هنگام انتخاب رنگ پارکت بهتر است برخی از نکات را همواره مدنظر قرار دهید. اولین و مهمترین نکته این است که در چه محیطی و چه مکانی قصد استفاده از پارکت دارید.

اندازه و متراژ فضا، میزان نور محیط و طیف رنگی وسایلی که دارید در انتخاب رنگ پارکت بسیار مهم هستند. به عنوان مثال برای محیط‌های کوچک بهتر است حتماً از پارکت‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید. اما برای محیط‌هایی با متراژ زیاد می‌توانید از پارکت‌های تیره هم استفاده کنید. از طرفی چنانچه محیط شما نورگیر نبوده و تاریک است، پس باید حتماً از پارکت‌های روشن خریداری کنید تا بتوانید فضای روشن‌تری را خلق کنید.

رنگ پارکت چه اهمیتی در دکوراسیون دارد؟

نکته مهم دیگر سبک دکوراسیون مورد نظرتان است. سبک دکوراسیون می‌تواند کمک بزرگی در انتخاب رنگ پارکت کند. به طور کلی پارکت‌های تیره برای دکوراسیون رسمی، لوکس و شیک مناسب هستند. پارکت‌های روشن بیشتر برای فضا‌های خودمانی و صمیمی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هنگام انتخاب و خرید پارکت‌ها به رنگ سقف و دیوار‌های خانه نیز توجه داشته باشید.

برای بزرگ نشان دادن فضا در خانه‌های کوچک توصیه می‌شود از پارکت‌های رنگ روشن در کنار کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های روشن استفاده شود تا فضا بزرگتر و دلبازتر نشان داده شود. نکته دیگری که باید در انتخاب رنگ پارکت به آن توجه کنید، سبک زندگی افراد خانواده و تعداد افراد خانوار است. تمیز کردن پارکت‌های رنگ روشن بسیار سخت‌تر از پارکت‌ها تیره است. بنابراین به افرادی که در خانواده خود کودک دارند، توصیه نمی‌شود.

جمع‌بندی

پارکت‌ها به عنوان نوعی کفپوش تأثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون خانه‌ها دارند. پارکت‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. انتخاب هر کدام از آن‌ها قواعد خاص خود را داشته اما تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد. در انتخاب طرح و رنگ پاکت می‌توانید با کارشناسان مازو پارکت مشورت کنید.

سؤالات متداول

آیا رنگ پارکت‌ها تأثیری در نور محیط دارند؟

بله. رنگ پارکت می‌تواند محیط را روشن‌تر و یا تاریک‌تر نشان دهد. به طورکلی پارکت‌های روشن محیط را پر نورتر نشان می‌دهند.

پرطرفدارترین رنگ پارکت چه رنگی است؟

در میان طیف وسیع رنگ‌های پارکت، رنگ‌های قهوه‌ای روشن، کرم، طوسی و فندقی از پرطرفدارترین رنگ‌ها محسوب می‌شوند.

برای دکوراسیون رسمی بهتر است از چه رنگی استفاده کنیم؟

در دکوراسیون رسمی بهتر است از رنگ‌های تیره مانند گردویی، فندقی، قهوه‌ای تیره و یا مشکی استفاده کنید.


  • پارکت لمینت
  • مازو پارکت
  • پارکت