راهنمای خرید پارکت لمینت وارداتی:چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

 عکس زیبا از راهنمای خرید پارکت لمینت وارداتی:چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۲۵ آبان ۱۴۰۲

پارکت لمینت یکی از پیشرفت‌های بزرگ در بهسازی خانه در 50 سال گذشته است. این کفپوش به دلیل دوام بالا و ارزان قیمت محبوبیت زیادی دارد. از پارکت لمینت می توان برای همه فضای منزل از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، پذیرایی، اشپزخانه، حمام و غیره استفاده کرد؛ اما مهم است در خرید این نوع کفپوش نهایت دقت را به خرج دهید تا بهترین پارکت لمینت را تهیه کنید. در این مقاله از وبسایت «مازو پارکت» راهنمای خرید پارکت لمینت را به شما ارائه می‌دهیم.

کفپوش لمینت از چه ساخته شده است؟

کفپوش لمینت از تخته نسوز با چگالی بالا (HDF)ساخته شده است که با یک لایه شبیه چوب واقعی و یک لایه سایش سخت به پایان می‌‌رسد. لمینت یک گزینه کفپوش مصنوعی چند لایه است؛ اما مصنوعی بودن به این معنی نیست که از پلاستیک ساخته شده است. پارکت لمینت مجموعه‌ای از الیاف چوب با لایه رزین است.

معمولاً کفپوش لمینت در چهار لایه تولید می‌‌شود. اولین لایه یک لایه تثبیت کننده است که پشت تخته را مهر و موم می‌کند و از پارکت در برابر رطوبت محافظت می‌کند. اگر این لایه به درستی نصب و نگهداری شود، از تخته در مقابل خم شدن نیز محافظت می‌کند. بعد یک لایه با چگالی بالا وجود دارد که برای مقاومت در برابر فرورفتگی طراحی شده است. لایه بعدی جلوه چوب را تقلید می‌‌کند. در آخر لایه مقاوم در برابر خراش است که به عنوان لایه سایش شناخته می‌ شود.

مازو پارکت ارائه دهنده انواع پارکت لمینت بلوط می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

پارکت لمینت

عوامل مهم در خرید پارکت لمینت وارداتی

در بازار دو نوع لمینت لمینت وجود دارند که شامل وارداتی و داخلی است. محصولات وارداتی از کشورهای مختلف مانند آلمان، روسیه، ترکیه و سایر موارد وارد کشور می‌‌شوند. پارکت‌های خارجی کیفیت بالایی دارند، در عین حال قیمت زیادی نیز خواهند داشت. محصولات داخلی هم کیفیت خوبی دارند و می‌‌توانند به دلیل قیمت مناسب به عنوان کفپوش فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، در ادامه به عوامل مهم در خرید پارکت لمینت وارداتی اشاره می‌‌کنیم:

دوام پارکت لمینت

مدت زمان ماندگاری پارکت لمینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت لمینتی که انتخاب می‌‌کنید تأثیر زیادی در طول عمر محصول دارد. داشته باشد. میزان ترافیک (تردد)، سایش و پارگی کفپوش عوامل دیگری هستند که می‌‌توانند روی مدت زمان ماندگاری پارکت لمینت تأثیر بگذارد. خانه‌ای با یک زوج بازنشسته نسبت به یک خانواده 6 نفره ترافیک بسیار متفاوتی دارد. در نهایت، اگر پارکت لمینت وارداتی از برندهای معتبر خارجی مانند هیرو، ایشیک، زنیت، پارادور، کلاسن، وینئو، وروکس و ایگر باشند، کیفیت بالایی دارند.

رنگ بندی پارکت لمینت وارداتی

رتبه بندی AC پارکت لمینت

AC مخفف Abrasion Criteria به معنای معیاری برای سایش است. رتبه بندی AC نشان می‌‌دهد که کفپوش لمینت چقدر در برابر سایش و پارگی عمومی مقاوم است. مقیاس AC از AC1 تا AC5 متغیر است و هرچه این رتبه بالاتر باشد، کفپوش می‌‌تواند با سایش و پارگی بیشتری مقابله کند. رتبه بندی این معیار که برای لایه سایش استفاده می‌‌شود، به شرح زیر است:

· AC1: ایده آل برای ترافیک کم (مثلاً اتاق خواب)

· AC2: ایده آل برای ترافیک متوسط (مثلاً پذیرایی)

· AC3: ایده آل برای مناطق پر رفت و آمد (مانند نشیمن، آشپزخانه و راهرو)

· AC4: ایده آل برای تمام مناطق خانه و برخی از فضاهای اداری و تجاری

· AC5: ایده آل برای ترافیک سنگین در فضاهای اداری و تجاری

ضخامت پارکت لمینت

پارکت لمینت در ضخامت‌های بین 6 میلی متر تا 15 میلی‌متر موجود است. توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان خارجی هنگام مقایسه محصولات لمینت، ضخامت محصول لمینت را با هسته و پد متصل محاسبه می‌‌کنند. لمینت به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر فرورفتگی مقاومت کند. لمینت‌های با لایه‌های ضخیم‌تر برای مقاومت در برابر خمش ناشی از ناهمواری‌های زیرین و کاهش صدا مناسب‌تر هستند.

محبوب‌ترین ضخامت‌ها 8 میلی‌متر و 12 میلی‌متر است.‌ هر چه محصول ضخیم‌تر باشد، در زیر پا محکم‌تر احساس می‌‌شود؛ اما در تست‌های مختلف، هیچ تفاوت عملکردی بین ضخامت‌های 8 تا 12 میلی‌متری مشاهده نشده است. 8 میلی‌متر محبوب‌ترین اندازه برای تولید کنندگان اروپایی و 12 میلی‌متر برای تولید کنندگان آسیایی است.

نصب پارکت لمینت وارداتی

پرداخت پارکت لمینت

پرداخت ظاهری نهایی پارکت لمینت را مشخص می‌ کند. در مناطق پر رفت و آمد، سایش روی روکش مات کمتر از پوشش براق نشان داده می‌‌شود. پرداختی که انتخاب می‌‌کنید به محیطی که قصد استفاده از پارکت لمینت را دارید بستگی دارد. در ادامه به انواع پرداخت اشاره می‌‌کنیم:

· پرداخت مات: پرداخت مات عدم وجود هرگونه درخشش یا انعکاس است. این پرداخت سعی دارد از پوشش چوبی تقلید کند. پرداخت مات برای اتاق‌هایی با نور طبیعی زیاد ایده آل است.

· پرداخت براق: پرداخت براق بازتابندگی بالایی دارد. پرداخت براق برای یک اتاق با سبک مدرن که نور زیادی ندارد، مناسب است.

· پرداخت روغنی: این پرداخت حد وسط بین مات و براق است و سطحی شبیه به چوب روغنی و فرآوری شده ارائه می‌‌دهد. این پرداخت برای ایجاد یک ظاهر کلاسیک از چوب عالی است.

· پرداخت ساتن: ساتن سعی نمی‌کند ماهیت بازتابی چوب روغن کاری شده را تقلید کند. این پرداخت برای مناطق مدرنی که نور طبیعی زیادی وجود دارد، مناسب خواهد بود.

قابلیت حفاظت از آب

برخی از پارکت‌های لمینت فناوری وارداتی در برابر آب مقاوم هستند. این قابلیت یک محافظ اضافی برای افزایش دوام و عدم نیاز به نگهداری منظم را فراهم می‌‌کند.، از جمله می‌توان آن را خیس کرد. حفاظت در برابر آب در دو نوع مختلف به شرح زیر ارائه می‌‌شوند:

· مقاوم در برابر آب: این نوع ویژگی پوششی نازک روی لمینت ایجاد می‌‌کند که برای محافظت از سطح در برابر مایعات برای مدت زمان مشخصی استفاده می‌‌شود. این پوشش بعدی چند سال از بین می‌‌رو و باید دوباره روی پارکت اعمال شود.

· ضد آب کامل: این ویژگی از تکنولوژی انقلابی‌تر با پوشش مساحتی بیشتر و اتصالات محکم‌تر ساخته شده است که در آن آب نمی‌تواند به لایه زیرین نفوذ کند و در سطح بالایی کفپوش باقی می‌‌ماند. این پوشش دوام بسیار بالایی دارد.

اگر قصد خرید پارکت لمینت راش را دارید میتوانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نمای پارکت لمینت کار شده در منزل

تفاوت‌های پارکت لمینت وارداتی و داخلی

تفاوت پارکت لمینت وارداتی و داخلی در ایران بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌‌شود. در ادامه به برخی از تمایزات رایج اشاره می‌‌کنیم:

· کیفیت: لمینت وارداتی اغلب به دلیل کیفیت بالاتر شهرت دارد، زیرا ممکن است با استفاده از فناوری پیشرفته تولید شود و استانداردهای بین المللی را رعایت کند. کیفیت لمینت خانگی بسته به سازنده و مواد مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد.

· قیمت: لمینت داخلی به دلیل هزینه‌های حمل و نقل کمتر و تولید محلی معمولاً مقرون به صرفه‌تر است. لمینت وارداتی اغلب به دلیل نرخ ارز، هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌های مرتبط گران‌تر خواهد بود.

· طراحی: لمینت وارداتی ممکن است طیف گسترده‌تری از طرح‌ها، الگوها و بافت‌ها را ارائه دهد که مطابق با ترجیحات مختلف مصرف‌ کننده است. لمینت خانگی ممکن است طیف محدودتری از گزینه‌ها را داشته باشد.

· دسترسی: لمینت داخلی به راحتی در بازار محلی در دسترس است، در حالی که لمینت وارداتی شاید محدودتر باشد، به ویژه در مناطقی که محدودیت‌ها یا تعرفه‌های واردات وجود دارد. برندهای معتبر جهانی اغلب در ایران به ندرت دیده می‌ شوند.

· گارانتی: شرکت‌هایی که لمینت وارد می‌کنند اغلب پشتیبانی و خدمات جامع از مشتری از جمله کمک‌های فنی و راهنمایی را ارائه می‌دهند. در حالی که تولیدکنندگان داخلی ممکن است سطوح مختلفی از پشتیبانی مشتری را بر اساس منابع خود داشته باشند.

هنگام انتخاب بین لمینت وارداتی و داخلی در ایران، توجه به عواملی مانند بودجه، کیفیت ساخت، شهرت برند، سبک طراحی و سایر موارد ضروری است. انجام تحقیقات کامل و بررسی راهنمای خرید پارکت لمینت می‌‌تواند در تهیه محصول مناسب کمک زیادی به شما کند.

انتخاب بهترین پارکت لمینت وارداتی

چگونه بهترین پارکت لمینت وارداتی را انتخاب کنیم؟

برای این که بهترین پارکت لمینت را خریداری کنید، نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

· اتاق شما چقدر ترافیک را تحمل می‌کند؟ به دنبال لمینت با درجه AC بالا برای مناطق پر ترافیک باشید.

· برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک، رنگ‌های روشن‌تری مانند قهوه‌ای روشن، سفید و خاکستری را انتخاب کنید.

· مطمئن شوید که رنگ و سبک طراحی که انتخاب می‌کنید با دیوارها و مبلمان شما مطابقت دارد.

· آیا به گرمایش از کف نیاز دارید؟ بیشتر لمینت‌ها برای سیستم‌های گرمایش از کف مناسب هستند، اما بهتر از وارد کننده در این مورد سوال کنید.

· کفپوش لمینتی که ضد آب یا مقاوم در برابر آب است، گزینه خوبی برای حمام، آشپزخانه و دستشویی خواهد بود.

· توصیه می‌‌شود که پارکت لمینت با ویژگی مقاومت در برابر آب را انتخاب کنید، هر چند اگر قیمت بیشتری داشته باشد.

کلام آخر

راهنمای خرید پارکت لمینت را ارائه کردیم، اکنون می‌‌توانید پارکت مناسب خود را خریداری کنید. سعی کنید اگر هم پارکت خارجی می‌‌خواهید، به کیفیت محصول توجه کنید. به طور کلی، محصولات وارداتی کیفیت بالایی دارند و می‌‌توانند طول عمر بیشتری ارائه دهند. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت پارکت لمینت وارداتی بالاست؛ اما محصولاتی داخلی نیز می‌‌توانند کیفیت خوبی داشته باشد، اما مزیت مهمی آنها قیمت پایینشان است.

سوالات متداول

چه عواملی برای خرید پارکت لمینت وارداتی باید در نظر گرفته شوند؟

در خرید پارکت‌های خارجی توجه به برند، کیفیت ساخت و قیمت اهمیت بالایی دارند. برندهای آلمانی و ترکیه‌ای کیفیت بالایی را ارائه می‌ دهند.

تفاوت‌هایی که بین پارکت لمینت وارداتی و داخلی وجود دارد چیست؟

موارد اساسی مانند کیفیت، قیمت، دوام، طراحی و گارانتی از تفاوت‌های اساسی محصولات داخلی و خارجی هستند.


  • پارکت لمینت
  • مازو پارکت
  • پارکت