آیا پارکت چوبی مناسب استفاده در آشپزخانه می باشد؟

 عکس زیبا از آیا پارکت چوبی مناسب استفاده در آشپزخانه می باشد؟
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۰۵ دی ۱۴۰۲

وقتی صحبت از کفپوش مناسب برای آشپزخانه می‌شود، پارکت چوبی می‌تواند‌ از گزینه‌های محبوب باشد. پارکت چوبی نه تنها ماندگاری بالایی دارد، بلکه به آشپزخانه ظاهری گرم و دوستانه می‌دهد. همچنین کفپوش چوبی به دلیل وجود انواع طرح و الگو می‌تواند دست افراد را برای تطبیق طرح مورد نظر با سبک دکوراسیون آشپزخانه باز نگه دارد. با این حال، این سوال مطرح می‌شود که آیا پارکت برای آشپزخانه مناسب است و اینکه بهترین پارکت کف آشپزخانه کدام است؟ در این مقاله از وبسایت «مازو پارکت» به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

آیا پارکت برای آشپزخانه مناسب است؟

چوب نه تنها یک منبع طبیعی دوست داشتنی است، بلکه دوام زیادی نیز دارد و به همین دلیل برای اکثر آشپزخانه‌ها مناسب است. با این حال، به خاطر داشته باشید که کفپوش آشپزخانه چوبی برای هر موقعیتی مناسب نخواهد بود. کف آشپزخانه در حین پخت و پز با انواع ریزش ناگهانی مواد غذایی، ظرف، چاقو سایر وسایل مواجه می‌شود. اگر می‌خواهید همیشه کف آشپزخانه شما سالم و صیقلی به نظر برسد، پیشنهاد می‌کنیم از کفپوش‌های چوبی آشپزخانه فاصله بگیرید. در این شرایط، سنگ یا سرامیک گزینه بهتری خواهند بود. خط و خراش روی پارکت چوبی ایجاد می‌شود و رطوبت نیز می‌تواند‌ به کفپوش آسیب بزند.

موقعیت آشپزخانه باید هنگام انتخاب کفپوش نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا اگر فضایی باشد که مستقیماً از باغ به آن دسترسی دارید، رطوبت و خاک می‌توانند به سطح پارکت چوبی آسیب برسانند. اگرچه چوب را می‌توان در صورت آسیب دیدگی بازسازی کرد، اما باید از قبل سناریوهای احتمالی را در نظر بگیرید. در هر صورت، بهتر است انواع پارکت برای آشپزخانه را بررسی کنید تا ببینید کدام نوع پارکت می‌تواند‌ جوابگوی نیازهای شما باشند. با نظارت و نگهداری مناسب می‌توان از پارکت چوبی برای آشپزخانه استفاده کرد.

انواع پارکت برای آشپزخانه

انواع پارکت برای آشپزخانه

هنگامی که در بازار به دنبال خرید بهترین پارکت کف آشپزخانه هستید، متوجه خواهید شد که گزینه‌های مختلفی پیش پای شما هستند. هر نوع پارکت چوبی مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای آشنایی با انواع پارکت برای آشپزخانه ادامه مطلب را بخوانید:

پارکت تمام چوب

همانطور که از نامش پیداست، پارکت تمام چوب از چوب طبیعی ساخته می‌شود. پارکت تمام چوب یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه‌هاست، زیرا در زیر پا احساس گرما خواهید کرد و زیبایی طبیعی را به آشپزخانه شما می‌آورد. این نوع پارکت از نظر دوام، کیفیت و زیبایی بهترین پارکت برای آشپزخانه محسوب می‌شود. پارکت تمام چوب در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد. تعمیر و نگهداری این نوع پارکت آسان است و تنها می‌توان با یک پارچه و مقدار سنباده مخصوص هرگونه لکه و خراش را از بین برد.

مزایای پارکت تمام چوب

· پارکت تمام چوب حسی خانگی و روستایی را به آشپزخانه اضافه می‌کنند.

· پارکت تمام چوب می‌تواند به یک ملک ارزش بیافزایند.

· پارکت تمام چوب شرایط راحتی برای نگهداری دارد.

· پارکت تمام چوب را می‌توان بارها سنباده زد.

معایب پارکت تمام چوب

· پارکت تمام چوب در برابر رطوبت منبسط و منقبض می‌شود.

· در مناطق با رطوبت بسیار بالا گزینه خوبی محسوب نمی‌شود.

· پارکت تمام چوب گران‌ترین نوع پارک چوبی بازار محسوب می‌شود.

· پارکت تمام چوب به شرایط ویژه‌ای برای نصب روی کف زیرین بتنی نیاز دارد.

پارکت چوبی مهندسی شده

پارکت چوبی مهندسی شده نسخه مدرن‌تری از پارکت تمام چوب است. این کفپوش از لایه‌های مختلفی ساخته شده که هسته اصلی آن تخته چند لایه یا پلی وود تشکیل شده است. پارکت چوبی مهندسی شده استحکام و پایداری بالایی در برابر تغییرات گرما و رطوبت می‌دهد. لایه رویی چوب مهندسی شده یک روکش واقعی از چوب سخت است. این روکش چوبی واقعی می‌تواند از انواع گونه‌های درخت باشد. به همین دلیل است که رنگ‌ها و الگوهای بسیار متفاوتی برای کفپوش‌های چوبی مهندسی شده به عنوان پارکت برای آشپزخانه در دسترس است.

مزایای پارکت مهندسی شده

· پارکت چوبی مهندسی شده ارزان‌تر از پارکت تمام چوب است.

· پارکت چوبی مهندسی شده روی کف زیرین بتنی قابل نصب است.

· پارکت چوب مهندسی شده مقاومت رطوبتی بالاتری نسبت پارکت تمام چوب دارد.

· پارکت چوب مهندسی شده دوام و کیفیت بالا را تضمین می‌کند.

معایب پارکت مهندسی شده

· سنباده زنی پارکت چوب مهندسی شده با ضخامت کم لایه رویی امکان پذیر نیست.

· بررسی کیفیت پارکت چوبی مهندسی شده دشوار است، زیرا نوع زیادی دارد.

· اگر هر گونه ریختن آب به موقع تمیز نشود، باعث آسیب به پارکت خواهد شد.

پارکت چوبی لمینت

پارکت لمینت مناسب آشپزخانه است، زیرا کیفیت مناسب و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد. کفپوش لمینت با تخته فیبر با چگالی بالا یا مواد مصنوعی، با یک لایه چاپی به تقلید از چوب طبیعی ساخته می‌شود. نصب پارکت لمینت آسان است و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها موجود است. این پارکت برای آشپزخانه گزینه خوبی است و می‌تواند‌ نیازهای مربوط به دوام، نگهداری و زیبایی را برآورده کند. با این حال، آسیب موریانه به پارکت لمینت وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید.

مزایای پارکت چوبی لمینت

· پارکت چوبی لمینت ارزان‌ترین گزینه بازار محسوب می‌شود.

· تمیز و نگهداری پارکت چوبی لمینت آسان و راحت است.

· پارکت چوبی لمینت در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد.

· یکی از بهترین ویژگی‌های پارکت لمینت سهولت در نصب است.

معایب پارکت چوبی لمینت

· ظاهری شبیه چوب واقعی را تقلید می‌کند، ولی چوب نیست.

· گزینه مناسبی برای فضاهای مرطوب نیست.

· عمر کوتاه‌تری نسبت به پارکت تمام چوب و پارکت چوبی مهندسی شده دارد.

· قابلیت سنباده زنی و تعمیر نیست و باید جایگزین شود.

پارکت برای آشپزخانه با وجود سیستم گرمایش از کف

چند مورد از بهترین پارکت کف آشپزخانه را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید کفپوش مناسب را پیدا کنید؛ اما اگر می‌خواهید سیستم گرمایش از کف را در آشپزخانه نصب کنید، چطور؟ ابتدا باید بدانید که پارکت تمام چوب برای این سیستم مناسب نیست. تغییر دما در سطوح رطوبت ناشی از گرمایش از کف می‌تواند منجر به پیچ خوردگی، تاب برداشتن و جدا شدن کفپوش‌های تمام چوب شود.

کفپوش‌های چوبی مهندسی شده را می‌توان روی سیستم گرمایش از کف نصب کرد. آنها در برابر تغییرات دما مقاومت بیشتری دارند و به دلیل ساختار جامدشان تاب نمی‌خورند. برخی. پارکت‌های چوبی مهندسی شده که خیلی ضخیم هستند ممکن است اجازه ندهند گرما از طریق تخته‌های نازک‌تر عبور کند. همچنین امکان نصب پارکت لمینت روی سیستم گرمایش از کف وجود دارد.

نکات مهم در خرید پارکت برای آشپزخانه

نکات مهم در خرید پارکت برای آشپزخانه

خرید پارکت آشپزخانه مستلزم در نظر گرفتن دقیق عوامل مختلف است تا اطمینان حاصل شود که کفپوش نه تنها با ترجیحات زیبایی شناختی شما مطابقت دارد، بلکه الزامات عملی برای محیط آشپزخانه را نیز برآورده می‌کند. در ادامه به نکات مهم در خرید پارکت برای آشپزخانه اشاره می‌کنیم:

· مقاومت در برابر رطوبت: پارکت‌هایی با مقاومت در برابر رطوبت بالا را انتخاب کنید، زیرا آشپزخانه‌ها مستعد رطوبت هستند. پارکت چوبی مهندسی شده و پارکت لمینت در برابر رطوبت مقاومت بیشتری نسبت به پارکت تمام چوب دارند.

· ماندگاری و دوام بالا: مواد بادوامی را انتخاب کنید که می‌توانند در برابر تردد زیاد افراد مقاومت کنند. پارکت‌های تمام چوب با درجه سختی بالا می‌توانند بالاترین کیفیت و دوام را ارائه دهند.

· سهولت در نگهداری: کفپوشی را انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد. اکثر پارکت‌ها می‌توانند شرایط راحتی را نگهداری مهیا کنند، با این حال روش‌های تمیز کردن پارکت چوبی و لمینت را نیز باید آموزش ببینید.

· سبک و زیبایی شناسی: پارکتی را انتخاب کنید که مکمل سبک دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. فرقی نمی‌کند ظاهر کلاسیک پارکت تمام چوب یا ظاهر مدرن پارکت چوبی مهندسی شده را انتخاب کنید، دست شما برای انتخاب پارکت مناسب باز است.

کلام آخر

هنگام انتخاب پارکت برای آشپزخانه باید سبک زندگی، بودجه و ترجیحات زیبایی شناختی را در نظر بگیرید. به طور کلی، سه نوع پارکت از جمله پارکت تمام چوب، پارکت چوبی مهندسی شده و پارکت لمینت را می‌توان برای آشپزخانه استفاده کرد. استفاده از هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین باید نیازهای خود را بررسی کنید و سپس پارکت مناسب را بخرید. برای خرید پارکت و لوازم جانبی پارکت با مشاوران ما در مازو پارکت تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا پارکت برای آشپزخانه مناسب است؟

بله پارکت چوبی را می‌توان به عنوان کفپوش در آشپزخانه نصب کرد. فقط انتخاب نوع پارکت اهمیت بالایی دارد.

چه نوع پارکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

پارکت تمام چوب، پارکت چوبی مهندسی شده و پارکت لمینت از بهترین گزینه‌های بازار هستند.

بهترین گونه چوب برای پارکت آشپزخانه چیست؟

چوب مناسب برای پارکت آشپزخانه شامل بلوط، ون و ترمووود اشاره کرد.


  • پارکت چوبی
  • مازو پارکت
  • پارکت