مزایای پارکت چوبی بلوط در دکوراسیون منزل

 عکس زیبا از مزایای پارکت چوبی بلوط در دکوراسیون منزل
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۰۸ بهمن ۱۴۰۲

دوام بالای پارکت چوبی بلوط

یکی از مزایای پارکت چوبی بلوط این است که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد. شاید چوب‌های دیگری که برای پارکت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند، با گذشت زمان و در اثر استفاده زیاد بافت چوبی خود را کم کم از دست دهند و کیفیت آن ها پایین بیاید. اما در مورد چوب بلوط باید بگوییم که اصلا این طور نیست و بدون این که کوچک ترین آسیبی ببیند به راحتی می توانید بیشتر از 10 سال از آن استفاده کنید. امروزه بسیاری از تولید کنندگان پارکت‌های بلوط را به گونه ای تولید می کنند که طول عمر آن ها به بیشتر از 25 سال افزایش یافته است. از جمله دیگر مزایای پارکت چوبی بلوط این است که مقاومت بسیار بالایی هم دارد و در مقایسه با سایر چوب‌ها، بهتر می تواند از خود در برابر حشرات و قارچ‌ها محافظت کند. به همین دلیل است که شما برای نگهداری و حفظ پارکت چوب بلوط نیازی به هزینه‌های اضافی ندارید.

تنوع رنگی بالای پارکت چوبی بلوط

شاید برایتان جالب باشد که بدانید درخت بلوط دارای گونه های بسیار زیادی است که اهمیت این موضوع باعث شده چوب این درخت تنوع رنگی بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین یکی از مزایای پارکت چوبی بلوط این است که شما می توانید از طراحان و تولید کنندگان بخواهید تا پارکت منزل شما را در رنگ دلخواه شما تولید کنند. رگه‌های چوب بلوط هم با طرح بسیار زیبایی در بین چوب پارکت بلوط فشرده شده و سبب ایجاد یک جلوه بسیار زیبا و بی نظیر برای این پارکت ها شده است. این رگه‌های چوبی در کنار تنوع رنگ چوب بلوط باعث افزایش محبوبیت این پارکت‌ها شده و ظاهری گرم و آرامش بخشی را برای دکوراسیون داخلی خانه به وجود می‌آورد.

نگهداری ساده پارکت های چوب بلوطی

نگهداری ساده پارکت های چوب بلوطی

یکی از ویژگی های پارکت چوبی بلوط این است که نسبت به سایر پارکت‌های چوبی، گرد و غبار بسیار کمتری را به خود جذب می‌کند. همین موضوع باعث شده تا نگهداری از این پارکت‌ها بسیار راحت و ساده باشد. در واقع رویه محافظ سطح این پارکت ها باعث شده تا آلودگی ها به بافت داخلی کفپوش نفوذ نکنند. بنابراین شما می توانید با یک دستمال پارچه ای نم دار به راحتی سطح این پارکت ها را به بهترین نحو تمیز کنید و تمام آلودگی های سطحی را از بین ببرید. این موضوع یکی از بهترین مزایای پارکت چوبی بلوط است که بیشتر بانوان برای تمیز بودن خانه خود به آن اهمیت زیادی می‌دهند. علاوه بر موضوع تمیز و بهداشتی بودن پارکت چوبی بلوط، باید بگوییم که این پارکت‌ها کمترین آسیب را می بینند و نیازی به تعمیر و یا تعویض تایل پیدا نمی کنند.

ساب زدن پارکت چوب بلوط

یکی دیگر از مزایای پارکت چوبی بلوط این است که قابلیت ساب زدن دارد. این ویژگی باعث شده تا طول عمر کفپوش‌ها بسیار زیاد شود و بتوان تا سال‌های طولانی از آن استفاده کرد. اگر در طول زمان متوجه شدید که کف پارکت ها خراشیدگی پیدا کرده و خط و خش در آن به وجود آمده، بدون نگرانی بابت تعویض پارکت چوبی ، به راحتی می‌توانید روی آن را سمباده بکشید و کفپوش را به زیبایی روز اول درآورید. در واقع خط و خشی که روی لایه های سطحی کفپوش‌های پارکت‌های چوبی بلوط به وجود می آید قابلیت ترمیم و بهبودسازی دارد که این یکی از مهم ترین مزایای پارکت چوبی بلوط محسوب می شود. همه پارکت های فرسوده ای که جنس چوب آن ها از بلوط است را می توان با همین روش ساده از حالت کهنگی و فرسودگی خارج کرد و تا سال های طولانی از آن استفاده کرد.

قابلیت های دیگر پارکت چوب بلوط

یکی دیگر از ویژگی های پارکت بلوط این است که قابلیت لاک روغن خوردن دارد. بعد از این که خراش های سطحی روی پارکت به وسیله سمباده ساب خوردند و صاف شدند، می‌توانید پارکت ها را با لاک های مخصوص یا روغن های جلا به خوبی سطح آن را به صورت حرفه ای جلا دهید. این کار کمک می کند تا پارکت های شما دوباره براق شوند و ظاهری بسیار زیبا پیدا کنند. علاوه بر آن، یکی دیگر از ویژگی های پارکت چوبی بلوط این است که می توان رنگ آن را هم تغییر داد. همان طور که پیشتر به آن اشاره کردیم پارکت‌های که جنس آن ها چوب بلوط هستند بسیار کم نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا می‌کنند و آسیب خاصی نمی‌بینند. بنابراین ممکن است پس از چند سال از رنگ آن دلزده شوید و مایل باشید تا رنگ آن را تغییر دهید. از این رو می توانید با صرف هزینه ای بسیار کم و بدون نیاز به تعویض تایل های پارکت، رنگ آن ها را تغییر دهید.

سهولت نصب و نگهداری پارکت بلوط

سهولت نصب و نگهداری پارکت بلوط

یکی از مزایای پارکت چوبی بلوط، سهولت در نصب این پارکت ها و نگهداری از آن‌ها است. این پارکت‌ها هیچ نیازی به اقدامات تخصصی قبل از نصب ندارند و به سادگی هر چه تمام تر می توان پارکت محبوب خود را در منزل، اداره، رستوران و غیره به صورت یک روزه نصب کنید. نوع نصب پارکت چوبی بلوط به این شکل است که می توان به صورت کلیک و قفل شدن تایل ها آن را انجام داد. این پارکت‌های چوبی به صورت تایل های هم شکل و هم اندازه ساخته می‌شوند که در هر چهار طرف آن زبانه هایی برای نصب وجود دارند. بهتر است که نصب کفپوش ها حتما به واسطه یک اپراتور حرفه ای انجام شود تا دقت و ظرافت کار بالا رود اما از آن جایی که یکی از مزایای پارکت چوبی بلوط این است که نصب تایل های آن بسیار راحت است افراد غیر حرفه ای هم می‌توانند این کار را به سادگی انجام دهند.

جمع بندی

ما در این مطلب در مورد مزایای پارکت چوبی بلوط صحبت کردیم و هر آن چه را که لازم بود در مورد آن بدانید را برای شما توضیح دادیم. اگر شما هم قصد دارید برای تغییر دکوراسیون منزل خود از پارکت‌های چوبی استفاده کنید می توانید از پارکت چوبی بلوط در الویت قرار دهید. تنوع رنگ و طرح این پارکت در فروشگاه مازوپارکت بسیار زیاد است و شما با هر سلیقه و بودجه ای می توانید به خرید این پارکت‌ها بپردازید.


  • مازو پارکت
  • پارکت