بهترین پارکت لمینت سرویس بهداشتی کدام است؟

 عکس زیبا از بهترین پارکت لمینت سرویس بهداشتی کدام است؟
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۲۳ فروردین ۱۴۰۳

یکی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی خانه، طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام است که به دلیل امکان نفوذ رطوبت در این مکان‌ها، لازم است در انتخاب و خرید کفپوش سرویس بهداشتی، به مواردی مانند میزان استحکام و غیر قابل نفوذ بودن در برابر رطوبت دقت کرد. یکی از انواع کفپوش‌های مناسب برای سرویس بهداشتی، پارکت لمینت است که با توجه به میزان مقاومت و استحکام و هم چنین نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت، برای پوشاندن کف مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام از آن استفاده می‌شود. در این مطلب، شما را با مناسب‌ترین پارکت لمینت برای سرویس بهداشتی، نحوه خرید و بسیاری موارد دیگر آشنا می‌کنیم.

معرفی پارکت لمینت سرویس بهداشتی

همان طور که گفته شد، یکی از موارد پر کاربرد و رایج برای کفپوش سرویس بهداشتی، پارکت لمینت‌ها هستند که در انواع مختلف تولید شده و به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت بالای خود، بسیار مورد استفاده و انتخاب افراد قرار می‌گیرند. پارکت لمینت سرویس بهداشتی، در واقع کفپوش‌های ضدآبی هستند که شامل چندین لایه مختلف بوده که می‌توانند با هم پوشانی یکدیگر، مقاومت لازم در برابر رطوبت یا آسیب‌های محیطی مخرب را ایجاد کنند. لایه‌های مختلف تشکیل دهنده پارکت لمینت شامل موارد زیر می‌باشند:

هسته مرکزی

یکی از لایه‌های اصلی در پارکت لمینت سرویس بهداشتی، هسته مرکزی و متراکم آن است. این لایه مهم، با نام تخته فیبر و تخته سه لایه نیز شناخته شده و دارای چگالی بالایی نیز می‌باشد. داشتن این قابلیت، سبب افزایش میزان مقاومت و استحکام پارکت لمینت خواهد شد. لازم است بدانید هسته مرکزی، اصلی‌ترین و ضروری‌ترین لایه در یک پارکت لمینت محسوب می‌شود.

لایه تصویری

این لایه، همان عکس واقع‌گرایانه و تصویری با وضوح بالا است که طرح‌های استفاده شده در آن، از طرح چوب یا سنگ می‌باشد.

معرفی پارکت لمینت سرویس بهداشتی

لایه محافظ

آخرین لایه که روی سطح پارکت لمینت قرار گرفته است، لایه محافظ می‌باشد که با ایجاد پشتیبانی، از سطح زیرین کفپوش نیز محافظت خواهد کرد. وجود این لایه در ساختار پارکت لمینت سرویس بهداشتی، موجب افزایش دوام و ماندگاری پارکت لمینت شده و مقاومت آن را نیز بیشتر خواهد کرد. در برخی موارد و محصولات، یک پوشش اضافی دیگر نیز در قسمت زیرین پارکت لمینت وجود دارد که علاوه بر محافظت از کفپوش در مقابل رطوبت، عایق خوبی نیز محسوب خواهد شد.

پارکت لمینت سرویس بهداشتی از کجا بخریم؟

امروزه پارکت لمینت‌های مناسب سرویس بهداشتی، در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار مصرف می‌شوند. بسیاری از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های برند‌های معتبر در این زمینه، محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. در برخی موارد نیز، افراد می‌توانند با مراجعه به سایت نمایندگی‌های برند مورد نظر خود، لیست محصولات و قیمت را مشاهده کرده و بر اساس سلیقه خود، یکی از انواع کفپوش‌ها را انتخاب و خریداری نمایند.

پوشش مناسب کف مکان‌های مرطوب

از آن جایی که کفپوش‌های مختلفی برای پوشش کف مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام در بازار موجود بوده و بسیاری از آن‌ها برای کف مکان‌های مرطوب مناسب نمی‌باشند، لازم است ابتدا با انواع آن‌ها آشنا شده و سپس، با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام، کفپوش مناسب برای محیط‌های مرطوب را انتخاب کرد. در ادامه، به معرفی برخی از کفپوش‌های مناسب مکان‌های مرطوب می‌پردازیم:

پارکت لمینت سرویس بهداشتی از کجا بخریم؟

کفپوش سنگی

یکی از انواع مختلف کفپوش مناسب برای کف مکان‌های مرطوب، کفپوش‌های سنگی هستند که بهترین گزینه برای نصب و استفاده در محیط‌هایی مانند حمام یا دستشویی می‌باشند. این نوع کفپوش‌ها، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده که در برخی از آن‌ها از سنگ و در برخی دیگر طرح سنگ استفاده شده است. نکته مهم در زمینه انتخاب کفپوش‌های سنگی برای مکان‌های مرطوب، دقت در ضد آب بودن و مقاومت در برابر رطوبت است. برخی از انواع کفپوش‌های سنگی، خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری نیز داشته و می‌توانند از تجمع باکتری و عوامل بیماری‌زا در محیط‌های مرطوب جلوگیری نمایند.

کفپوش سه بعدی

یکی دیگر از کفپوش‌های مناسب برای کف مکان‌های مرطوب، کفپوش‌های سه بعدی هستند که در سالیان اخیر، همواره مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی بوده‌اند. این نوع کفپوش‌ها نیز در انواع مختلف و با ویژگی‌های متنوع تولید و روانه بازار خواهند شد. از آن جایی که بسیاری از مدل‌های کفپوش سه بعدی، برای مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی یا حمام مناسب نیست، لازم است در زمان انتخاب و خرید کفپوش سه بعدی، به متریال و نوع آن دقت کرده تا با داشتن قابلیت ضد آب بودن، بتوانید خریدی موفق در زمینه کفپوش سرویس بهداشتی یا پارکت لمینت حمام داشته باشید.

کفپوش چوبی ضد آب

امروزه کفپوش‌های چوبی ضد آب نیز، برای پوشاندن کف محیط‌های مرطوب تولید شده که با داشتن زیبایی منحصر به فرد، کیفیت بالایی نیز دارند. این نوع پارکت چوبی، به مدت طولانی عمر کرده و آسیب کمی نیز ایجاد خواهد کرد. از مزیت‌های این نوع کفپوش، تنوع رنگ و طرح است و تمامی افراد با هر سلیقه‌ای، می‌توانند یکی از انواع مختلف کفپوش‌های چوبی را برای مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی یا حمام انتخاب نمایند.

کفپوش وینیل

یکی دیگر از موارد مناسب برای پوشاندن کف مکان‌های مرطوب، کفپوش‌های وینیل هستند که در انواع مختلف و با رنگ و طرح‌های متنوع، تولید و روانه بازار خواهند شد. این نوع کفپوش‌ها، با توجه به جنس و ابعاد خود، هیچ درزو شکافی نداشته و به شکل‌یه تکه، برای پوشش کف مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی یا حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای استفاده از کفپوش‌های وینیل، می‌توان به ضد آب بودن، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، سهولت در نصب، امکان تعویض و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد.

پارکت لمینت مناسب برای حمام

همان طور که گفته شد، امروزه از پارکت لمینت برای پوشاندن کف مکان‌های مرطوب مانند حمام استفاده می‌شود. لمینت، نوعی کفپوش مدرن است که شباهت زیادی با چوب، سنگ و بتن داشته و از مواد چند لایه تشکیل شده است. نکته مهم در این میان، دقت به دو نکته در زمان انتخاب و خرید آن است. ابتدا باید از ضد آب بودن پارکت لمینت حمام اطمینان پیدا کرده و این نکته را در زمان خرید در نظر داشته باشید. لازم است بدانید، بسیاری از محصولات و پارکت لمینت‌های چینی موجود در بازار، مقاومت کمی نسبت به محصولات مشابه خود دارند. مورد دیگر که باید در زمان خرید پارکت لمینت حمام به آن دقت کرد، زیر‌سازی و نصب آن می‌باشد. بهتر است نصب و اجرای این کار، توسط یک فرد ماهر و با تجربه انجام شود زیرا در غیر این صورت، احتمال نفوذ رطوبت و آب به داخل پارکت لمینت و زیر آن بسیار زیاد می‌باشد. به عبارت دیگر، نفوذ آب، ارتباط زیادی با چگونگی نصب پارکت لمینت حمام داشته و در صورتی که کلیک‌ها به طور کامل پارافین نخورده باشند، امکان نفوذ آب و رطوبت به پارکت بسیار افزایش خواهد یافت.

نصب و اجرا پارکت لمینت سرویس بهداشتی

همان طور که گفته شد، مهم‌ترین مسأله پس از انتخاب و خرید کفپوش سرویس بهداشتی، نصب و اجرای آن است که لازم است توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود. در غیر این صورت، پارکت لمینت‌ها دوام و ماندگاری نداشته و مشمول گارانتی نیز نخواهند شد. به عبارت دیگر می‌توان گفت، ضد آب بودن پارکت لمینت سرویس بهداشتی، با چگونگی نصب ارتباط متقابلی داشته و در صورت نصب نا درست و غیر اصولی، احتمال نفوذ آب به زیر کفپوش‌ها وجود دارد.

برای دیدن نمونه کارهای اجرای پارکت بیشتر به صفحه مازو پارکت مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم، تا شمارا با پارکت لمینت مناسب سرویس بهداشتی و نکات مهم در زمان انتخاب آن آشنا کنیم. هم چنین، به معرفی کفپوش‌های مناسب برای حمام نیز اشاره کرده تا شما بتوانید با داشتن این اطلاعات و بر اساس سلیقه خود، نوع مناسب کفپوش سرویس بهداشتی را انتخاب و خریداری نمایید. شما می‌توانید علاوه بر موارد گفته شده، به سایت مازوپارکت نیز مراجعه کرده و لیست محصولات و اطلاعات مربوط به هر کدام از آن‌ها را مشاهده نمایید.

سؤالات متداول

بهترین پارکت لمینت برای سرویس بهداشتی و حمام چه ویژگی‌هایی دارد؟

لازم است در زمان انتخاب و خرید پارکت لمینت سرویس بهداشتی، به میزان مقاومت و استحکام در برابر رطوبت و هم چنین ضد میکروب و باکتری بودن آن‌ها توجه کرد.

چرا پارکت لمینت گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی است؟

امروزه پارکت لمینت‌ها در انواع مختلف و ویژگی‌های فراوان تولید شده و اغلب آن‌ها، دارای خاصیت ضد آب و ضد میکروب می‌باشند. به همین دلیل، می‌توان به راحتی از آن‌ها، در مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی یا حمام استفاده کرد.


  • پارکت لمینت
  • مازو پارکت
  • پارکت