بررسی پارکت لمینت شیاردار V-Groove

 عکس زیبا از بررسی پارکت لمینت شیاردار V-Groove
نویسنده:
حسام حسین‌زاده
تاریخ:
۲۱ فروردین ۱۴۰۲

امروزه استفاده از کفپوش‌های مختلف برای تغییر دکوراسیون محیط‌های مختلفی مانند منزل، اتاق خواب، ادارات و غیره بسیار متداول شده است. تنوع در مدل و رنگ و همچنین نصب و نگهداری آسان آن‌ها باعث شده که افراد زیادی در طراحی دکوراسیون از انواع مختلف پارکت لمینت‌ها استفاده کنند. همانطور که گفتیم پارکت لمینت‌ها انواع مختلفی دارند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این کفپوش‌ها، پارکت لمینت شیاردار بوده که طرفداران زیادی دارد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این نوع پارکت لمینت پرداخته و مزیت‌ها و معایب آن‌ها را بازگو کنیم. به علاوه به معرفی برند‌های مطرح و با کیفیت در زمینه تولید این نوع پارکت لمینت نیز خواهیم پرداخت. چنانچه به فکر انتخاب و خرید کفپوش هستید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

معرفی پارکت لمینت شیاردار V-Groove

یکی از انواع پارکت لمینت‌ها، پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove است. این پارکت به دلیل وجود درز‌ها و شیار‌های مشخص در آن به این نام مشهور شده است. البته همانطور که می‌دانید در تمامی پارکت لمینت‌ها شیار‌هایی وجود دارد. اما در نوع V-Groove این شیار‌ها واضح‌تر و مشخص‌تر هستند. وجود این شیار‌ها باعث شده این نوع پارکت لمینت شباهت بیشتری به پارکت چوبی طبیعی داشته و جلوه زیباتری داشته باشد.

بنابراین افرادی که علاقه زیادی به طرح چوب دارند، می‌توانند از پارکت لمینت شیاردار استفاده کنند. این نوع از پارکت‌ها رنگ‌بندی بسیار متنوعی داشته و افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند متناسب با نوع دکوراسیون خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. پارکت لمینت V-Groove مقاومت بالایی داشته و در صورت نگهداری درست عمر طولانی‌تری نسبت به سایر پارکت لمینت‌ها خواهد داشت.

این نوع پارکت معمولاً از اچ دی اف ساخته می‌شود که مقاومت و استحکام بالایی در مقابل نوسانات دمایی، فشار، ضربه و غیره خواهد داشت. این نوع از پارکت‌ها به صورت تایل طراحی شده‌اند. هر کدام از تایتل‌ها توسط زبانه‌هایی به هم متصل می‌شوند. از این رو نصب پارکت لمینت شیاردار نیز بسیار آسان است.

مزایای پارکت لمینت V-Groove

از جمله مزیت‌های پارکت لمینت V-Groove مقاومت و طول عمر بالای آن است. به دلیل وجود شیار‌ها در داخل این نوع پارکت لمینت مقاومت آن‌ها در برابر گرما و سرما که موجب انقباض و انبساط پارکت لمینت می‌شود، بیشتر خواهد شد. از طرفی این نوع از پارکت‌ها فشار بیشتری را می‌توانند تحمل کنند. بنابراین با خیال راحت می‌تواند بر روی آن‌ها وسایل سنگین مانند مبلمان و غیره را قرار دهید.

مزایای پارکت لمینت V-Groove

در هنگام جابجایی این وسایل هم دیگر نگران شکستن و خش افتادن بر روی پارکت لمینت V-Groove نخواهید بود. به دلیل همین مقاومت بالا این نوع پارکت لمینت برای استفاده در محیط‌های پر رفت و آمد و یا حتی مکان‌های عمومی بسیار مناسب است. همچنین پارکت لمینت شیاردار گزینه‌ای بسیار عالی برای نصب در محیط‌هایی است که نوسانات دمایی بالایی دارند. از دیگر مزیت‌های پارکت V-Groove نصب و نگهداری آسان آن‌ها است.

نصب این نوع از پارکت‌ها از عهده افراد معمولی هم بر می‌آید اما برای نصب بهتر و حرفه‌ای‌تر می‌توانید از افراد با تجربه که در این زمینه مشغول فعالیت هستند، کمک بگیرید. نگهداری و نظافت این نوع از پارکت‌ها نیز بسیار آسان بوده و نیاز به استفاده از مواد شوینده خاص ندارد. به طوری که با استفاده از یک پارچه مرطوب و مقداری مایع تمیزکننده سطوح معمولی، می‌توانید به راحتی آن‌ها را تمیز کنید.

معایب پارکت لمینت شیاردار

در مقابل همه نکات مثبت و مزیت‌هایی که پارکت لمینت شیاردار از آن‌ها برخوردار است، معایبی نیز دارد. مهمترین عیب این نوع کفپوش‌ها همان درز‌ها و شیار‌های موجود در آن‌ها است. وجود این درز‌ها باعث می‌شود گرد و غبار در بین آن‌ها نفوذ کرده و نظافت آن‌ها کمی مشکل‌تر شود. البته در تولیدات جدید شرکت‌های تولید‌کننده این پارکت‌ها، شیار بین درز‌ها کمی کوچکتر از قبل شده تا این عیب برطرف شود. همچنین این نوع از پارکت لمینت‌ها قیمت بالاتری نسبت به پارکت لمینت‌های معمولی دارند. از طرفی تنوع طرح و رنگ در این نوع از پارکت‌ها کمتر از سایر انواع کفپوش‌ها است. بنابراین افراد محدودیت در انتخاب طرح و رنگ خواهند داشت.

معایب پارکت لمینت شیاردار

برند‌های پارکت لمینت شیاردار وی گروو

با توجه به محبوبیت بالا و مزیت‌های زیادی که پارکت V-Groove دارد، شرکت‌های زیادی به طراحی، تولید و ساخت این نوع از پارکت لمینت‌ها مشغول هستند. این نوع از پارکت‌ها به نسبت پارکت لمینت‌های معمولی طرفداران کمی داشته و به صورت محدود در رنگ‌بندی‌های خاصی تولید می‌شوند. به دلیل قیمت بالا و تنوع کم، این نوع محصول در همه فروشگاه‌ها موجود نیست. در میان تولیدکنندگان پارکت لمینت شیاردار برخی از شرکت‌ها از شهرت بیشتری برخوردار هستند. از جمله برند‌های مطرح در این زمینه، می‌توان به کمپانی‌های دلوکس، ویتالیتی و و چامسان اشاره کرد. این برند‌ها پارکت لیمنت شیاردار را در اندازه‌های ۸، ۱۰ و ۱۲ میلی‌متری تولید می‌کنند.

تفاوت پارکت لمینت شیاردار با پارکت لمینت معمولی چیست؟

مهم‌ترین ویژگی پارکت لمینت شیاردار که باعث تفاوت آن و پارکت‌های معمولی شده است، وجود همان شیار‌ها خواهد بود. البته همانطور که گفتیم پارکت‌های معمولی نیز دارای شیار‌هایی بسیار ظریف هستند. اما این شیار‌ها و درز‌ها در پارکت لمینت V-Groove بیشتر و واضح‌تر از نوع معمولی پارکت‌ها است. وجود این شیار‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که پیشتر به آن‌ها اشاره شد. وجود این شیار‌ها باعث شده پارکت لمینت شیاردار شباهت زیادی به پارکت‌های چوبی طبیعی داشته باشند. بنابراین افرادی که علاقه زیاد به رنگ و چوب طبیعی دارند، بی‌شک این نوع پارکت لمینت را انتخاب خواهند کرد.

جمع‌بندی

پارکت لمینت شیاردار یکی از انواع پارکت لمینت‌ها محسوب می‌شوند اما از مقاومت و طول عمر بسیار بالاتری نسبت به آن‌ها برخوردار هستند. برند‌های مطرحی مانند ویتالیتی، دلوکس و چامسان به تولید این نوع پارکت لیمنت پرداخته‌اند. تمام مدل‌های موجود از پارکت لمینت شیاردار را می‌توانید در سایت مازوپارکت مشاهده کرده و با کسب اطلاعات در مورد آن‌ها به خرید این مدل از کفپوش‌ها بپردازید.

سؤالات متداول

پارکت لمینت شیاردار از چه موادی ساخته شده است؟

پارکت لمینت V-Groove از چوب اچ دی اف که مقاومت بسیار بالایی دارد، ساخته شده است.

آیا قیمت پارکت لمینت شیاردار نسبت به پارکت‌ها معمولی بیشتر است؟

بله. با توجه به موادی که در تولید این مدل از پارکت لمینت به کار رفته، قیمت آن‌ها نیز بالاتر است.

تفاوت پارکت لمینت شیاردار و معمولی چیست؟

مهمترین تفاوت این دو نوع پارکت لمینت، اندازه و نوع شیار‌های موجود در آن‌ها است.

مهمترین مزیت پارکت لمینت شیاردار چیست؟

مهمترین مزیت پارکت لمینت شیاردار، شیار‌های موجود در آن است که در برابر آسیب‌ها، فشار‌ها و ضربه‌ها مقاوم خواهد بود.

مهمترین عیب اصلی پارکت V-Groove چیست؟

مهم‌ترین ایراد پارکت لمینت شیاردار وجود همین شیار‌ها است که باعث نفوذ و ماندگاری آلودگی‌ها و گردو غبار‌ها خواهد شد.

پارکت لمینت شیاردار یکی از انواع پارکت‌ها بوده که از اچ دی اف ساخته شده است. مقاومت بالا، زیبایی طبیعی و طول عمر زیاد از مشخصه‌های اصلی پارکت V-Groove به شمار می‌آید. با توجه به قیمت بالایی که این نوع از پارکت‌ها دارند، بسیاری از افراد به دلیل مقاومت بالا و شباهت زیاد به چوب طبیعی این مدل از کفپوش‌ها را انتخاب می‌کنند. شرکت‌های معروفی مانند چامسان و غیره در زمینه طراحی و تولید این پارکت لمینت فعالیت می‌کنند.


  • پارکت لمینت
  • مازو پارکت
  • پارکت